ورود دوندگان جاده ولایت به دومین شهر زیارتی خراسان رضوی
کد خبر: 3626096
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

ورود دوندگان جاده ولایت به دومین شهر زیارتی خراسان رضوی

گروه شهرستان‌ها: دوندگان جاده ولایت صبح امروز با استقبال جمعی از مسئولان وارد کاشمر، دومین شهر زیارتی خراسان رضوی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دوندگان جاده ولایت صبح امروز، 11 مردادماه با استقبال جمعی از مسئولان وارد کاشمر، دومین شهر زیارتی خراسان رضوی شدند.
در این مراسم، حسینی، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران خراسان رضوی با بیان اینکه دوندگان جاده ولایت از زمانی که از شلمچه آغاز می‌شود تا زمانی که به مشهد مقدس می‌رسد، مسافتی بالغ‌ بر دو هزار کیلومتر را طی می‌کنند، اظهار کرد: ورزشکاران در این مدت از 45 شهر و روستا عبور می‌کنند.
حسینی با اشاره به اینکه دوندگان جاده ولایت از روز 28 تیرماه ماه حرکت خود را از شلمچه آغاز کرده‌اند و فردا 12 تیرماه در حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) مورد استقبال قرار خواهند گرفت، افزود: پیمودن مسیر حدود دو هزار کیلومتری با شرایط جوی گرم در حقیقت یک عشق و علاقه می‌خواهد که خداوند نصیب این ورزشکاران کرده است.
امیر زارعی، مسئول کاروان جاده ولایت نیز در این مراسم گفت: دوندگان به عشق امام رئوف(ع)، 18 روز را از شلمچه تا مشهد دویدند و روز گذشته وارد خاک خراسان و در ادامه امروز به کاشمر، دومین شهر زیارتی استان رسیدند.
زارعی با اشاره به اینکه دوندگان جاده ولایت برای هشتمین سال متوالی حرکت خود را از 28 تیرماه از شلمچه آغاز کرده‌اند، بیان کرد: دوندگان در هجدهمین روز حرکت خود امروز وارد کاشمر شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی رضوی با عنوان جاده ولایت هستیم، بیان کرد: از 28 تیرماه مسافت دو هزار و 100 کیلومتر آغاز شد.
وی با بیان اینکه اعضای کاروان، روزانه بین 140 تا 150 کیلومتر به صورت دو امدادی طی مسیر می‌کنند، افزود: 27 ورزشکار این مسافت را به عشق علی‌بن موسی‌الرضا(ع) طی کرده‌اند.
زارعی با اعلام اینکه ورزشکاران این مسافت را به منظور ترویج فرهنگ رضوی طی کرده‌اند، عنوان کرد: ورزشکاران پس از طی کردن شش مرکز استان و 45 شهر صبح امروز وارد کاشمر شدند.
وی گفت: دوندگان با عبور از شهرهای انابد، بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر، کوهسرخ، نیشابور و قدمگاه در استان خراسان رضوی روز پنجشنبه وارد مشهد مقدس و به حرم رضوی مشرف می‌شوند.
گفتنی است، دوندگان جاده ولایت در این مراسم که در زیارتگاه شهید دین و سیاست آیت‌الله سید حسن مدرس برگزار شد، ابتدا در محل شهدای مدفون شده در زیارتگاه این زیارتگاه حضور یافته و با قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
captcha