اعزام 26 كاروان از فرودگاه شیراز به سرزمین وحی/ مشكلی برای صدور روادید نیست
کد خبر: 3625192
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
زینلی به ایكنا خبر داد:

اعزام 26 كاروان از فرودگاه شیراز به سرزمین وحی/ مشكلی برای صدور روادید نیست

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت فارس یادآور شد كه 25 كاروان از استان فارس و یك كاروان نیز از كهگیلویه و بویراحمد كه ایستگاه پروازی آن‌ها شیراز است، از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز راهی سرزمین‌های نور می‌شوند.

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه اعزام‌های كاروان‌های حج تمتع از استان فارس طی روزهای 21 تا 26 مردادماه انجام می‌شود، گفت: 25 كاروان از استان فارس و یك كاروان نیز از كهگیلویه و بویراحمد كه ایستگاه پروازی آن‌ها شیراز است، از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز راهی سرزمین‌های نور می‌شوند.

پروازهای شیراز مدینه بعد هستند

وی با بیان اینكه سفر این حجاج 31 تا 32 روز طول می‌كشد و بعد از آن ان‌شاءالله بازخواهند گشت، گفت: پروازهای ما مدینه بعد هستند یعنی زائران ما ابتدا به جده،‌ بعد از آن به جوفه و از آنجا به مكه رفته و سرانجام از مدینه به فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز بازخواهند گشت.

زائران 5 شب و 6 روز در مدینه هستند

زینلی با تصریح اینكه زائران ما حدود 5 شب و 6 روز در مدینه هستند، گفت: در كل كشور 86 هزار و 500 نفر در كشور به سرزمین‌ وحی اعزام می‌شوند كه از این تعداد 3400 از استان فارس هستند و به اضافه 200 نفر از استان كهگیلویه و بویراحمد، سر جمع 3 هزار و 600 نفر از زائران بیت‌الله‌الحرام از شیراز عازم سرزمین وحی می‌شوند.

هر زائر نماینده یك شهید است

مدیر حج و زیارت فارس همچنین این نكته را یادآور شد كه روادید این زائران در حال صدور است و هیچ مشكلی نیست و به سرعت این كار انجام می‌شود و سپس ادامه داد:‌ امسال زائران ما تحت عنوان «حرم تا حرم» به سرزمین وحی اعزام می‌شوند ضمن اینكه هر زائر نیز نماینده یك شهید است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌هایی كه قبل از اعزام حجاج انجام می‌شود، پرداخت و گفت:‌ برگزاری همایش آموزشی حج تمتع با شركت 2 هزار نفر در شیراز، تجدید میثاق با شهدای مدافع حرم، جنگ تحمیلی،‌ حج خونین و مظلوم منا و همچنین میثاق با حضرت شاهچراغ(ع)، انجام تبلیغات شهری، برپایی نمایشگاه حج در سازمان حج و زیارت و غیره از جمله فعالیت‌های ما قبل از اعزام حجاج به سرزمین وحی است.

چینش پروازها متعاقباً اعلام می‌شود

زینلی یادآور شد كه چینش پروازهای زائران حج تمتع در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود كه مردم جهت دریافت این اطلاعات می‌توانند به سایت www.fars.haj.ir مراجعه كنند.

مدیر حج و زیارت فارس با بیان اینكه نقل و انتقالات عمره و تمتع هم‌اكنون در دفاتر زیارتی مجاز انجام می‌شود، از مردم خواست تا برای این كار تنها به دفاتر مجازی كه آدرس آن‌ها در سایت مذكور وجود دارد، مراجعه كنند.

وی در پایان یادآور شد كه در كنار اعزام زائران به حج تمتع، اعزام به عتبات عالیات هم داریم كه روزانه 3 كاروان زمینی و پروازهای هوایی از فرودگاه شیراز انجام می‌شود.

captcha