برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان کردستانی
کد خبر: 3623767
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰

برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان کردستانی

گروه اجتماعی: معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان کردستانی خبر داد و گفت: در این کمیسیون 240 جانباز تحت معاینه قرار گرفتند.

محمد احمدی، معاون بهداشت و سلامت بنیاد شهید کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان به منظور رسیدگی به اعتراض جانبازان نسبت به درصد مشخص شده برای آنان و پذیرش جانبازانی که تازگی تشکیل پرونده داده‌اند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کمیسیون میزان عارضه جانبازی، جانبازان بر اثر تیر و ترکش و مین مورد بررسی قرار می‌گیرد، بیان کرد: در این کمیسیون 9 نفر از پزشکان و متخصصان اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، داخلی، پزشک عمومی و دو نفر کادر همکار حضور داشتند.

احمدی با اشاره به اینکه این کمیسیون بنا به درخواست استان تشکیل شده است، اعلام کرد: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان کردستانی سالی دو بار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور جانبازان از تمام شهرستان‌های استان بیان کرد: برای کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان ابتدا پرونده جانبازان ثبت و ضبط می‌شود و بعد افراد مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

معاون بهداشت و درمان  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به اینکه به تعبیر امام راحل(ره) جانبازان، رهبران این نهضت هستند، عنوان کرد: در این راستا ما نباید اجازه دهیم، حقی از آنان ضایع شود و زمینه بررسی مشکلات آن‌ها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این جانبازان نیز برای تعیین حق پرستاری مراجعه کرده‌اند، بیان کرد: بعد از تأیید کمیسیون به جانبازان حق پرستاری تعلق می‌گیرد.

احمدی تعداد جانبازان کردستانی را که حق پرستاری به آنان تعلق می‎گیرد، را 889 نفر عنوان کرد و یادآور شد: بعد از تأیید کمیسیون 40 نفر دیگر به این تعداد جانباز افزوده می‌شود.

captcha