مدیران باید نقدپذیر باشند/ اهمیت داشتن نگاه توأم با احترام به منتقدان
کد خبر: 3623528
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
افشانی:

مدیران باید نقدپذیر باشند/ اهمیت داشتن نگاه توأم با احترام به منتقدان

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار فارس با تأكید بر لزوم نقدپذیری مدیران در برابر نقدهای مصلحانه، بر داشتن نگاهی توام به احترام به منتقدان تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس امروز، 4 مرداد در جلسه شورای اداری شهرستان سروستان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید، گفت: اگر بخواهیم عادلانه و منصفانه قضاوت کنیم، شرایط امروز کشور به مراتب بهتر از چهار سال گذشته است.

وی با بیان اینكه برای قضاوت بهتر در خصوص عملكرد دولت باید به شرایط دورانی كه دولت تدبیر و امید كارش را آغاز كرد بازگشت، گفت: در آن مقطع وضعیت کشور در ابعاد مختلف بسیار آشفته بود و به واسطه افزایش بی سابقه قیمت ارز، در فاصله یک شب ثروت مردم به یک سوم کاهش یافت.

استاندار فارس گفت در چهار سال گذشته نوسانات نرخ ارز کمتر از 10 درصد بود اما در دوره قبل در یک فاصله کوتاه نرخ ارز به ناگاه 300 برابر رشد کرد و این اتفاق باعث شد که جرات و انگیزه مردم برای سرمایه گذاری نیز به حداقل ممکن برسد.

افشانی با تأکید بر لزوم نقدپذیر بودن مدیران، نقد را لازمه پویایی جامعه دانست و با بیان اینكه همه باید از نقد استقبال کنیم زیرا نقد عامل اصلی اصلاح امور است، گفت: کسی که دلسوز است و احساس مسئولیت می‌کند دست به نقد می‌زند و ما نیز باید به نقاد خود به دیده احترام نگاه کنیم چرا که در زمینه اصلاح امور به ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: شرایط امروز منطقه و جهان به گونه‌ای است که ما در کشور بیش از هر چیز دیگر نیازمند اتحاد و همبستگی هستیم و باید تمام گام‌های خود را با تدبیر برداریم و در حقیقت در مقابل توطئه‌های منطقه‌ای و جهانی آنچه که مایه دوام، پیشرفت و پیشرفت ماست و کشور و نظام را مصونیت می بخشد همین اتحاد و همدلی است.

استاندار فارس افزود: امروز این اتحاد و همبستگی لازمه حیات شرافتمندانه این مردم است و اگر کسی در این مسیری جز این گام بردارد باید بداند که به مردم خدمت نمی‌كند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید طی چهار سال گذشته اقداماتی در جهت ایجاد امید در بین مردم انجام داده و کسانی که باعث ناامیدی مردم می‌شوند بدانند که به مردم خیانت می‌کنند چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی حضور و مشارکت مردم است و کسی برای در این راه وارد می شود که امیدوار باشد.

افشانی، با اشاره به حضور حماسی و پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت امسال افزود: مردم با حضور خود در این انتخابات به وظیفه خود عمل کرده و کار خود را انجام دادند و حال نوبت ماست که قدردان آن‌ها بوده و پاسخ حضورشان را با خدمت و تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها بدهیم.

استاندار فارس اظهار کرد: حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات به معنای پذیرش نظام و حاکمیت بود و امروز ما به عنوان نمایندگان تمام سلایق و گرایش ها باید به نیازها و خواسته‌های همه اقشار و گروه‌ها توجه کنیم و پاسخ دهیم.

افشانی، تک رقمی شدن نرخ تورم و ثبات نرخ ارز و کاهش نوسانات آن را از جمله اقدامات انجام شده در دولت یازدهم دانست و گفت: در استان فارس نیز در سال 95 و پس از 12 سال شاهد کاهش نرخ بیکاری استان فارس نسبت به متوسط کشوری بودیم.

وی بیان كرد: در شرایطی که نرخ بیکاری در کشور بر اساس اعلام مرکز آمار در سال 95 از 11 درصد به 12 و چهار دهم درصد رسید، این میزان در استان فارس از 12 و یک دهم درصد به 11 و چهار دهم درصد کاهش یافت.

استاندار فارس افزود: تحقق این مهم و دستیابی به این موفقیت نتیجه هماهنگی بین مدیران دولتی و خصوصی و همدلی و تلاش گسترده بین تمام مجموعه‌هاست.

وی با اشاره به پاسخ‌گویی سریع و مناسب به سرمایه‌گذار در کمیته جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان ادامه داد: عضویت تمام دستگاه‌های ذیربط در این کمیته و پاسخگویی سریع از سرگردانی سرمایه‌گذار جلوگیری کرده و روند جذب سرمایه‌گذار را سرعت بخشیده است.

افشانی با اشاره به افزایش جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان از یک جلسه به 2 جلسه در هفته افزود: این اقدام نیز در جهت پاسخگویی سریع به خواسته‌های واحدهای تولیدی و رفع سریع مشکلات آن‌هاست.

وی گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در این بخش زمینه‌ساز جذب و پرداخت 630 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان شد که بیانگر جذب 122 درصدی این تسهیلات است.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فرماندار سروستان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس گفت: به رغم تمام محدودیت ها، مسائل و مشکلات این شهرستان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی، تلاش و کوشش، داشتن اراده قوی و نترسیدن از مشکلات پیش رو را عامل پیشرفت هر منطقه و کشوری دانست و افزود: وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی ایجاد فرصت برای مردم و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و تولید و تنها فلسفه وجودی آن‌ها رفع موانع و مشکلات مردم است.

افشانی در خصوص وضعیت اجرای خط آهن گلگهر – شیراز هم گفت: این خط آهن در مقطعی تقریباً تعطیل شده بود که برای فعال شدن آن پیگیری‌های بسیاری انجام شد.

استاندار فارس افزود: امسال هم اعتبار با رشد چشمگیری به بیش از 60 میلیارد تومان رسیده در حالی که سال گذشته 19 میلیارد تومان در قانون برای آن پیش‌بینی شده بود که آن هم محقق نشد و امسال همان 19 میلیارد تومان نیز به 60 میلیارد تومان رسیده است

وی گفت: در بحث گازرسانی نیز امروز تمام روستاهای شهرستان گازرسانی شده به جز پنج روستا که بنا به قول شرکت گاز استان تا پایان امسال به این پنج روستا نیز گازرسانی انجام می‌شود.

افشانی افزود: در بحث گازرسانی به روستاها استان از ابتدای تاسیس شرکت ملی گاز تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، در استان فارس به 604 روستا گازرسانی انجام شده بود که در چهار سال این دولت به بیش از 800 روستا گازرسانی انجام شده است.

captcha