صاحب‌الزمان(عج) برای مبارزه با ظلم می‌آیند نه کفر
کد خبر: 3622822
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
حدائق اظهار كرد:

صاحب‌الزمان(عج) برای مبارزه با ظلم می‌آیند نه کفر

گروه فرهنگی: مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، مهدویت را عامل هراس دشمنان از مسلمانان و جامعه اسلامی دانست و گفت: دشمنان می‌دانند حضرت صاحب‌الزمان(عج) برای مبارزه با ظلم می‌آیند نه کفر.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 3 مردادماه در نخستین محفل ادبی و شعر مهدویت «رایحه ظهور» با بیان اینکه امام زمان(عج) امام حاضر و حی ما مسلمانان است، گفت: با وجود اینکه سال‌های متمادی است شب شعر عاشورا برگزار می‌شود اما تاکنون برای حضرت مهدی(عج) محفل ادبی برگزار نشده است.

وی با تصریح اینکه تبیین شخصیت اهل بیت(ع) در قالب شعر، داستان و غیره اهمیت بسیاری دارد، افزود: متأسفانه امام زمان(عج) که امام دوران ما هستند سهم ناچیزی از این قبیل برنامه‌ها دارند و کمتر شب شعر و محفل ادبی با محوریت مهدویت برگزار شده اما برگزاری این محفل توسط شهرداری شیراز بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس، مهدویت را عامل هراس دشمنان از مسلمانان و جامعه اسلامی دانست و گفت: امروزه حضرت ولی‌عصر(عج) در راس اهداف دشمنان اسلام و انسانیت قرار دارند زیرا آن‌ها می‌دانند حضرت صاحب‌الزمان(عج) برای مبارزه با ظلم می‌آیند نه کفر.

حدائق با اشاره به اینکه تمام انحرافات جامعه ریشه در ظلم دارد، گفت: مردم اگر در جامعه عدل و داد ببینند مسلمان می‌شوند، اگر انصاف ببینند با دین عناد نخواهند داشت و اگر زیبایی سخنان اهل بیت(ع) به ویژه امام زمان(عج) را درک کنند با جان و دل از دین تبعیت می‌کنند.
وی، دشمن‌شناسی را از مهم‌ترین رسالت‌های شاعران انقلابی و مسلمانان برشمرد و گفت: مضامین سخنان اهل بیت(ع) باید در اشعار شاعران منعکس شود چرا که شعر، ابزاری مهم، تأثیرگذار و ماندگار برای انتقال پیام است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس با طرح این پیشنهاد که محفل ادبی و شعر مهدویت به صورت فصلی و مستمر برگزار شود، گفت: ذوق و قریحه سرودن شعر در وجود هر فردی نیست از این رو شاعران ولایت‌مدار شیراز باید از این استعداد در راستای تبیین و معرفی شخصیت والای حضرت امام زمان(عج) استفاده کنند و این محفل هر بار بهتر از فصل گذشته برگزار شود.

captcha