زائران حج تمتع فارس از 21 تا 26 مردادماه اعزام می‌شوند
کد خبر: 3622417
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
زینلی:

زائران حج تمتع فارس از 21 تا 26 مردادماه اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت فارس، زمان اعزام زائران حج تمتع این استان در سال جاری را 21 تا 26 مردادماه جاری اعلام كرد و گفت: 3 هزار و 400 نفر در قالب 25 كاروان از فارس به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارس شب گذشته، اول مردادماه در مراسم میثاق زائران حج تمتع این استان با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) كه در این حرم مطهر برگزار شد، تأكید كرد كه تمام تلاش ما بر این است كه حجی عزتمندانه و با كرامت را برگزار كنیم.

وی گفت: با عنایت پروردگار و با اراده مسئولان نظام جمهوری اسلامی و حسب دستورات بالا دستی و فرمایشات بزرگان نظام بنا شد تا حج تمتع مجدداً امسال راه‌اندازی شود كه از آغاز لحظه به لحظه با درایت و دقت امورات حج به جلو رفته است و تاكنون 20 هزار ویزای زائران حج تمتع در كشور صادر شده است.

زینلی ادامه داد: علی‌رغم تمام مشكلات و هجمه‌های فراوانی كه برای حج امسال وجود داشت، به حمد الهی ما توانستیم امورات حج خود را به خوبی سامان دهیم و این‌ها همگی به بركت عنایت صاحب الزمان(عج) و عنایت رهبری و همچنین نیت خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس و منا هستند.

مدیر حج و زیارت فارس با بیان اینكه تمام تداركات تغذیه، اسكان و غیره زائران پیش‌بینی شده و تاكنون پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است، گفت: با وجودی كه ما امسال 4 ماه عقب بودیم اما توانستیم تمام این كارها را به خوبی به سرانجام برسانیم.

قطعاً حج امسال عزتمندانه خواهد بود

وی، حج را یك عملیات بسیار عظیم دانست كه 86 هزار نفر از ایران اسلامی در سال جاری در آن مشاركت دارند و ادامه داد:‌ این عملیات عظیم برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد و ما افتخار می‌كنیم كه برای كسانی كار كردیم كه تاج سر نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و قطعاً حج امسال عزتمندانه خواهد بود.

اعزام 86 هزار و 500 نفر زائر حج تمتع از ایران اسلامی

زینلی با یادآوری اینكه امسال در كل كشور 86 هزار و 500 نفر زائر در قالب 600 كاروان از ایران اسلامی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، گفت: در استان فارس 3 هزار و 400 نفر در قالب 25 كاروان طی روزهای 21 تا 26 مردادماه جاری به سرزمین نور اعزام می‌شوند كه در این راستا جلسات آموزشی متعددی با حضور مدیران و روحانیان كاروان‌ها برای زائران پیش‌بینی شده است.

زائران فارس «از حرم تا حرم» اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت فارس این نكته را یادآور شد كه زائران استان فارس از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سومین حرم اهل بیت(ع) به حرم نور اعزام می‌شوند لذا كاروان‌های آن‌ها تحت عنوان «از حرم تا حرم» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینكه بین 30 تا 32 روز سفر برای زائران حج تمتع فارس پیش‌بینی شده است، گفت: زائران ما در حقیقت سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران در كنگره عظیم حخج هستند كه بیش از 3 میلیون نفر در آن‌ از سراسر دنیا گردهم آمده و به عبادت می‌پردازند لذا از زائران سومین حرم اهل بیت(ع) انتظار می‌رود كه نشان دهند سفیران شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

زینلی ادامه داد: افرادی كه در حج حضور می‌یابند به زائران ما به عنوان یك زائر نگاه نمی‌كنند بلكه رفتار زائران ایرانی را نشان‌دهنده یك ایرانی و شیعه می‌دانند لذا زائران ما باید بسیار مراقب باشند و به خصوص بانوان ما زینب‌وار مراقب حجاب خود باشند.

زائران به جد از مجادله بپرهیزند

مدیر حج و زیارت فارس از زائران درخواست كرد كه به هیچ‌عنوان جدال و مجادله‌ای با كسی نداشته باشند زیرا آنان به نیت حج عزتمندانه اعزام می‌شوند، گفت: همچنین زائران لازم است كه به حرف‌های مدیران و روحانیان كاروان‌های خود گوش دهند.

وی با بیان اینكه زائران ایرانی همواره در حج به عنوان یك شاخص منظم زبانزد عربستانی‌ها بوده‌اند، گفت: تمام مسئولان عربستان نیز بر این نكته اذعان دارند كه زائران ایرانی از نظر نظم و برنامه زائران خاصی هستند.

دعای كمیل تنها در هتل‌های زائران برگزار می‌شود

زینلی همچنین یادآور شد كه امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به دلیل برقراری امنیت، بنا شده تا دعای كمیل تنها در هتل‌های اسكان زائران قرائت شود و سپس ادامه داد: به زائران توصیه می‌شود كه به‌صورت گروهی حركت كنند و هماهنگ باشند البته اصلاً نگرانی خاصی نیست چرا كه ما صاحب الزمان(عج) داریم و خیالمان راحت است و ان‌شاءالله حج خوبی برگزار خواهیم كرد.

مدیر حج و زیارت فارس همچنین از زائران بیت‌الله‌الحرام خواست تا از بازارگردی پرهیز كنند و از این فرصتی كه ممكن است تنها یك بار در زندگی هر انسانی پیش بیاید نهایت استفاده را برای تهذیب نفس ببرند.

هر زائری یك شهید برای خود انتخاب كند

وی گفت: از زائران بیت‌الله‌الحرام درخواست می‌شود كه همراه با شهدا باشند و هر كدام یك شهید را برای خود انتخاب كرده و تا آخر سفر به یاد آن شهید باشند، زیرا ما هر چه داریم به بركت خون شهداست و این مسئله‌ای است كه همه آن را قبول دارند بنابراین كاروان‌ها ما تحت عنوان «همراه با شهدا» نیز طی طریق خواهند كرد.

زائران حج تمتع فارس از حرم شاهچراغ(ع) اعزام می‌شوند

زینلی یادآور شد: از آنجا كه كاروان‌های ما تحت عنوان «از حرم تا حرم» نامگذاری شده است لذا تمام كاروان‌های حج تمتع ما از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به سمت فرودگاه حركت كرده و از آنجا به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت فارس در بخش پایانی سخنان خود به ارائه تذكرات امنیتی در فرودگاه‌ها پرداخت و گفت: از زائران درخواست می‌شود حتماً با كاروان خود حركت كنند و با توجه به حساسیت شدیدی كه در بحث مواد مخدر و داروهای غیرمجاز وجود دارد، حتماً در این مورد رعایت لازم را داشته باشند.

captcha