کاروان ورزشی جاده ولایت و حاملان پرچم رضوی وارد یاسوج شدند
کد خبر: 3622315
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

کاروان ورزشی جاده ولایت و حاملان پرچم رضوی وارد یاسوج شدند

گروه اجتماعی: دوندگان دوی استقامت جاده ولایت امام رضا(ع) و حاملان پرچم رضوی عصر روز گذشته وارد یاسوج شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، کاروان 30 نفره دوندگان دوی استقامت جاده ولایت امام رضا(ع) و حاملان پرچم رضوی عصر روز گذشته، یکم مردادماه وارد یاسوج شد.
احمد صالح‌نژاد در جمع‌ خبرنگاران، اظهار کرد: این کاروان هشتمین دوره حرکت خود را از 28 تیرماه سال‌جاری از شلمچه خوزستان آغاز کرده است.
سرپرست کاروان جاده ولایت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 500 کیلومتر به نام جاده ولایت از شلمچه تا اینجا را طی کرده‌ایم، افزود: حدود یک هزار و 500 کیلومتر دیگر تا رسیدن به مشهد مقدس داریم.
وی با تاکید بر اینکه این کاروان باید تا روز میلاد امام رضا(ع) مسیر سفر تاریخی حضرت شمس‌الشموس را در یک هزار و 238 سال طی کرده و به مشهد برسد، اضافه کرد: حرکت ما از شلمچه در استان خوزستان آغاز شده و باید پس از گذشتن از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد و خراسان رضوی به شهر مقدس برسیم.
صالح‌نژاد به حمل پرچم رضوی توسط این کاروان اشاره کرد و یادآور شد: تبیین و احیای سیره ائمه (ع) و رساندن دعا و سلام مردم به آستان مقدس قدس رضوی از مهم‌ترین اهداف این کاروان است.این کاروان در شهر یاسوج به مدت یک شب اسکان دارد.
سیدمحمد تقی علوی نیز در ادامه با بیان اینکه حضور ورزشکاران و حاملان پرچم رضوی در این استان مایه افتخار و مباهات است، خاطرنشان کرد: مردم این استان عاشق اهل بیت(ع) بوده و از این کاروان به خوبی استقبال کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و بویراحمد، تصریح کرد: وجود پرچم سبز رضوی در این استان باعث برکت و حل مشکلات بوده و مایه نور چشم مردم است.
وی توسعه و ترویج روحیه ورزشی و پهلوانی را از دیگر اهداف این کاروان عنوان کرد و افزود: این افراد می‌توانند الگوی خوبی برای نسل جوان در استان ما و دیگر نقاط کشور باشند.
علوی ضمن ابراز خوشحالی و خرسندی از حضور کاروان ورزشی و حاملان پرچم امام رضا (ع) در استان، عنوان کرد: همه مردم ایران و به‌خصوص این استان به وجود حاملان پرچم مقدس رضوی افتخار می‌کنند.
یادآور می‌شود، اجرای حرکات ورزشی توسط هیات پهلوانی، هیات بومی و محلی و طناب‌زنی یاسر احمدی، ورزشکار رکوردار جهان که از ابتدا تا انتهای برنامه طناب زد از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
منبع: فارس
captcha