رشته‌های متعددی برای جشنواره‌های قرآن و عترت در نظر گرفته شود
کد خبر: 3621641
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
حنیفی:

رشته‌های متعددی برای جشنواره‌های قرآن و عترت در نظر گرفته شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم به دست‌اندركاران جشنواره قرآن و عترت توصیه كرد كه رشته‌های متعددی را برای این جشنواره‌ها در نظر بگیرند و حداقل رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل را به سه رشته مجزا تبدیل كنند آن هم در رشته‌های تخصصی و تقلیدی و غیره.

علی‌اكبر حنیفی، داور بخش لحن رشته قرائت تحقیق بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به دست‌اندركاران این جشنواره توصیه كرد كه رشته‌های متعددتری را برای این جشنواره در نظر بگیرند و حداقل رشته قرائت تحقیق را به سه رشته مجزا تبدیل كرده و یا اینكه برای رشته ترتیل این‌كار تبدیل به سه رشته را انجام دهند آن هم در رشته‌های تخصصی و تقلیدی و غیره.

رشته‌های معرفتی به جشنواره‌های قرآن و عترت اضافه شود

وی خواستار افزودن رشته‌های فنی، معرفتی و موضوعی قرآن به این جشنواره قرآن و عترت شد و گفت: مخصوصاً در رشته حفظ بخش قصص قرآنی اضافه شود چرا كه این رشته هم جنبه هنری دارد هم علمی زیرا دو سوم قرآن را قصص تشكیل می‌دهند كه اگر این مسائل برای جشنواره دوره بعدی انجام شود، بسیار خوب است.

این داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم در ادامه با بیان اینكه كار بسیار خوبی در زمینه برگزاری این جشنواره در وزارت بهداشت شكل گرفته است، افزود: با توجه به تنوع رشته‌ها و مشاركت قریب یك هزار نفر در مرحله نهایی این جشنواره، باید گفت كه انصافاً كار بزرگی برای این جشنواره شكل گرفته است ضمن اینكه مرحله نهایی این جشنواره نیز در یك شهر بزرگ و خوب قرار داشت كه هم برای شركت‌كنندگان و هم داوران تنوع داشت.

تخصیص بودجه مناسب؛ از نقاط قوت جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

حنیفی با بیان اینكه بودجه خوبی برای این جشنواره در نظر گرفته شده بود و این یكی از نقاط قوت جشنواره محسوب می‌شود، گفت:‌ كسانی كه در این جشنواره شركت كرده بودند، با توجه به اینكه هیچكدام از آن‌ها رشته تخصصی در زمینه فعالیت‌های قرآنی ندارند بلكه هر كدام یا دانشجوی رشته پزشكی و یا استاد این رشته و یا كارمند وزارت بهداشت بودند، بسیار قوی و عالی ظاهر شدند.

این داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم اعتقاد دارد كه برگزاری این جشنواره بر روی متسابقان كه از لحاظ علمی در سطح خوبی هستند، بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد و تأثیر شگرفی در نهاد و عمق وجود آنان و همچنین فعالیت‌های آنان در حال و آینده داشته باشد.

فعالیت‌های قرآنی بودجه‌های كمی را می‌طلبند

وی اظهار كرد: برخی از رشته‌ها بودجه‌وری زیادی دارند اما فعالیت‌های قرآنی بودجه‌های كمی را می‌طلبند در عین حال اثرگذاری بالاتری در ابعاد فرهنگی و معنوی در جامعه دارند كه بسیار هم از آن استقبال می‌شود.

captcha