بوستان‌های بدون دخانیات در همدان
کد خبر: 3620943
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

بوستان‌های بدون دخانیات در همدان

گروه اجتماعی: معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان عنوان کرد: در راستای بهبود وضعیت بوستان‌های سطح شهر از دخانیات، سه طرح توسط این مجموعه از این هفته اجرا خواهد شد.

محمد قدیمی، معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگری شهرداري همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: در راستای پاکسازی بوستان‌های سطح شهر از دخانیات، سه طرح توسط این مجموعه از این هفته اجرا خواهد شد.

وی افزود: طرح «شهروند مربی» به عنوان یکی از طرح‌های قابل اجرا در راستای پرداختن به حقوق شهروندی در قالب دوره‌های کوتاه مدت با حضور کارشناسان و اساتید مجرب در این زمینه برگزار خواهد شد.

قدیمی با اشاره به اینکه این طرح از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد اضافه کرد: در این دوره‌های آموزشی علاقمندان می‌توانند نسبت به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های شهرداری و همچنین حق و حقوق این نهاد آگاهی یافته و سپس به عنوان مبلغ در مساجد حسینیه‌ها و یا مدارس به این امر مهم بپردازند.

معاون فرهنگی شهرداری با بیان اینکه انتخاب پارک کودک به عنوان یکی دیگر از طرح‌های شهرداری در حوزه رعایت حقوق شهروندی است ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، بوستان پارک کودک دارای  فضایی امن و شاد و آرام برای خانواده‌ها است.

وی یادآور شد: انتخاب یک بوستان به عنوان پارک بدون دخانیات در همدان یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری است که با بررسی به عمل آمده، احتمالا بوستان مردم برای این طرح انتخاب خواهد شد.

قدیمی گفت: جهت ایجاد فضایی امن و به دور از هرگونه دخانیات حضور نهاد‌ها و ادارات دیگر امری ضروری است، ورود سمن‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد نیز می‌تواند در اجرای این طرح مفید واقع شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: مدیریت شادی، در سطح استان یکی از مواردی است که مغفول مانده است چرا که چارچوب مناسبی برای آن طراحی و برنامه ریزی نشده است. به منظور ایجاد فضایی شاد و با نشاط در سطح استان، ورود نهادهایی چون، سپاه، نیروی انتظامی، ارشاد، حوزه هنری و ... نیاز است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد محیطی شاد و بانشاط در سطح شهر، معاونت فرهنگی شهرداری با همکاری حوزه هنری استان، برنامه «شب آواز هگمتانه» را برگزار می‌کند.

قدیمی با اشاره به اینکه شب آواز هگمتانه تاکنون سه برنامه اجرا داشته است اظهار کرد: این برنامه در جمعه آخر هر ماه در تالار فجر برگزار می‌شود که به تبع آن موسیقی سنتی همدان در چارچوب اصول مذهبی و اسلامی خود مورد نقد و تقدیر قرار می‌گیرد.

captcha