فعالیت پایگاه آموزش قرآن در مناطق محروم خرم‌آباد
کد خبر: 3619757
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
پاپی خبر داد:

فعالیت پایگاه آموزش قرآن در مناطق محروم خرم‌آباد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پایگاه آموزش قرآن در مناطق محروم خرم‌آباد مدت سه سال است که با حضور جمعی از فعالان و نخبگان قرآنی در منطقه پشت‌بازار، کوی علی‎آباد، اسدآبادی و گل‌سفید خرم‌آباد فعالیت دارد.

مهدی پاپی، از اعضای پایگاه آموزش قرآن در مناطق محروم خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به فعالیت پایگاه آموزش قرآن در مناطق محروم خرم‌آباد، گفت: خدمت کردن به ساحت قدس قرآن‌کریم واهل‌بیت(ع) وترویج علوم و معارف قرآنی از صدر اسلام تاکنون مورد تاکید بوده و چه بسیار کسانی‌که در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند.                      
وی ادامه داد: دشمن اسلام و مسلمین با حربه‌های فراوان در کمین نوجوانان و وجوانان این مرز وبوم است وهمه ما تکلیف داریم که به اندازه وسع خودمان در خدمت به ارزش‌های دینی قدم برداریم و سیل جوانان را به این مسیر بکشانیم.
پاپی اضافه کرد: مناطق محرومی درشهرستان خرم‌آباد وجود دارد که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی در این مناطق وجود دارد و نوجوانان و جوانان این مناطق در معرض اعتیاد و... قرار دارند که اگر برنامه مدونی نباشد متاسفانه ممکن است به راه‌های بدی کشیده شوند.                                       
عضو پایگاه آموزش قرآن در مناطق محروم خرم‌آباد گفت: با استعانت ازخداوند منان بیش‌از سه سال است که جمعی از اساتید و نخبگان قرآنی شهر خرم‌آباد به‌صورت خودجوش کارگروهی تحت عنوان کارگروه آموزش قرآن در مناطق محروم شهر خرم‌آباد را راه‌اندازی کرده‌اند.  
پاپی افزود: این چهار مرکز شامل پشت‌بازار مسجد دولتشاهی، گِل‌سفید مسجد بقیه‌الله(عج) در دو بخش خواهران و برادران، کوی علی‌آباد مسجدالنبی(ص)، اسدآبادی مسجد امام جعفرصادق(ع) هستند که طی این سه سال فعالیت‌های ارزنده‌ای توسط این کارگروه انجام گرفته است.
پاپی گفت: ازجمله فعالیت‌های این پایگاه‌ها می‎توان به برگزاری جلسات قرآن ویژه نوجوانان و جوانان به‌صورت هفتگی واستفاده از اساتید ممتاز در این کلاس‌ها، راه‌اندازی جلسات خانگی آموزش قرآن در این مناطق، آزمون‌ها ومسابقات قرآنی، اهدا جوائز به قرآن‌آموزان این مناطق اشاره کرد.
عضو پایگاه آموزش قرآن در مناطق محروم خرم‌آباد اظهارکرد: در کنار این فعالیت‌های نورانی توسط خیرین بزرگوار سبدهای غذایی، وسایل کمک آموزشی و پوشاک در بین این قرآن‌آموزان توزیع می‌گردد.    
پاپی اضافه کرد: به برکت این فعالیت‌ها تعداد زیادی ازاین نوجونان و جوانان این مناطق مسیر زندگی‌شان قرآنی شده و بعضاً به قاریان ممتازی تبدیل شده‌اند.                               
وی یادآور شد: در این فعالیت‌ها ازاساتیدی همچون کاظم فتاحی خیّر و استاد قرآن، مهدی پاپی، وحید کرمی، حامد داودی، احمد خدادای، اصغر نصرتی استفاده شده است.
captcha