رویکرد فراملی حرکت‌های جهادی طلاب خراسان رضوی
کد خبر: 3619600
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

رویکرد فراملی حرکت‌های جهادی طلاب خراسان رضوی

گروه اجتماعی: رئیس بسیج طلاب خراسان رضوی با بیان اینکه اعزام اردوهای جهادی مورد استقبال کشور تانزانیا قرار گرفته اظهار کرد: در ایام محرم سال جاری طلاب در قالب اردوی جهادی به کشورهای آفریقایی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدرضا سرور، رئیس بسیج طلاب خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی اظهار داشت: بسیج طلاب از سال 88 فعالیت خود را با انجام اردوهای جهادی آغاز کرده و در حال حاضر 64 گروه با عنوان بسیج سازندگی معنوی و قرارگاه انصار خاص سپاه امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه حرکت جهادی بسیج طلاب قرارگاهی و منطقه‌ای است اظهار کرد: بیش از 2000 طلبه از استان به صورت عمده در استان خراسان رضوی و بخشی در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به فعالیت جهادی مشغول هستند.
سرور با اشاره به اینکه جهادگران خدمات گسترده و متنوعی ارائه کرده‌اند، گفت: بالاترین خدمت جهادگران توانمندسازی خانواده‌ها است، زیرا در مناطق محروم کاهش امید به زندگی، مهارت، سواد و کمبود درآمد باعث تنزل فرهنگی شده است .
رئیس بسیج طلاب خراسان رضوی اضافه کرد: بر همین اساس محور کار جهادی در مناطق محروم را توانمندسازی محرومان و بالندگی جوانان قرار داده‌ایم که این کار با ارتقاء سطح مهارت امکان‌پذیر است.
حجت‌الاسلام سرور با اشاره به اینکه همت اصلی طلبه‌ها در راستای کار فرهنگی و تبلیغی است، عنوان کرد: 180 عنوان فعالیت در عرصه‌های مختلف جهادی شامل عملیات عمرانی، کشاورزی و ... از دیگر فعالیت‌های طلاب جهادگر است.
وی با اشاره به اینکه 9 درصد از فعالیت‌های جهادگران در استان مربوط به بسیج طلاب است، ابراز کرد: در مباحث زیرساختی مناطق محروم مشکلات زیادی وجود دارد که فضای آموزشی فعلی با توجه به شناسایی 40 آسیب عمده در حاشیه شهر کافی نیست و  نیاز به فضای مستقل فرهنگی احساس می‌شود.
تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار برای ارتقاء فرهنگی مناطق محروم
وی با اشاره به تخصیص اعتبار 200 میلیون تومانی در برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی مناطق محروم افزود: در راستای کاهش معضلات اجتماعی، کلاس‌های مشاوره به ویژه برای خانواده‌های آسیب‌دیده تا حد قابل توجهی مثمر ثمر بوده و برگزاری کلاس‌های قرآنی به منظور ترویج سبک زندگی قرآنی به بطن زندگی مردم محروم در اولویت برنامه‌های گروه جهادی بسیج طلاب قرار گرفته است.
رئیس بسیج طلاب خراسان رضوی با بیان اینکه رویکرد جهادی بسیج طلاب یک رویکرد فراملی است اظهار کرد: در سال گذشته اعزام مبلغ جهادی به کشور تانزانیا با اقبال خوبی همراه بوده و در ایام محرم سال جاری نیز گروه جهادی به کشورهای آفریقایی اعزام خواهند شد.
captcha