فعالیت مدارس طرح امین با همکاری آموزش و پرورش فارس ادامه دارد/ فعالیت 65 دارالقرآن
کد خبر: 3619526
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

فعالیت مدارس طرح امین با همکاری آموزش و پرورش فارس ادامه دارد/ فعالیت 65 دارالقرآن

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس تأكید كرد كه مدارس طرح امین همچنان با همکاری آموزش و پرورش استان، نواحی و شهرستان‌ها با قدرت فعالیت خود را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس طرح امین حتی با توجه به اینکه هیچگونه مصوبه‌ای از شورای عالی آموزش و پرورش ندارند اما همچنان با همکاری آموزش و پرورش استان، نواحی و شهرستان‌ها با قدرت فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: سیاست وزارتخانه بر محدود كردن مدارس خاص و توسعه عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان است و در طی دو سال گذشته عملاً ورودی تعداد زیادی از مدارس استعدادهای درخشان (تیز هوشان) و نمونه‌های دولتی استان کاهش یافته اماعلی‌رغم اینکه مدارس طرح امین هیچگونه مصوبه‌ای از شورای عالی آموزش و پرورش ندارند اما همچنان با قدرت فعالیت خود را انجام می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: در اداره‌کل آموزش و پرورش دفتری تحت اشراف آیت‌الله ایمانی، نماینده محترم ولی فقیه و با مدیریت مستقیم یکی ازروحانیون امور مربوط به کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را دنبال می‌كنند و خوشبختانه در طی سه سال گذشته بین استان‌های کشور رتبه اول را کسب كرده است.

نظری ادامه داد: استان فارس با مسئولیت معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل دبیر قطب سه دفتر همکاری‌های حوزه وآموزش و پرورش کشور است که در اجلاسیه سال تحصیلی جاری در مشهد مقدس به عنوان دبیر نمونه کشور انتخاب شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین افزود: با همکاری ستاد نماز استان بیش از 1100 روحانی به عنوان ائمه جماعت در مدارس با این اداره‌کل همکاری می‌كنند و آموزش و پرورش فارس در بین تمام دستگاه‌های استان رتبه اول اقامه نماز را در چندین سال پیاپی داشته است.

نظری یادآور شد: در سال تحصیلی جاری به‌همت همکاران عزیز فرهنگی، نزدیک به 470 هزار دانش‌آموز استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت كردند و همچنین استان فارس در سال تحصیلی گذشته از سوی وزارت آموزش و پرورش رتبه اول را در حوزه قرآن، عترت و نماز کسب کرده است.

وی همچنین گفت: فقط در سال تحصیلی جاری 65 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف مذهبی در تیراژی بالغ بر 400 هزار جلد توسط معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره‌کل چاپ و منتشر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: طی دو سال گذشته در دولت تدبیر و امید، 65 دار القرآن در نقاط مختلف استان فارس تأسیس شده است.

نظری همچنان با اشاره به اینکه فرهنگیان و دانش‌آموزان استان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس سهم بسزایی داشتند، گفت: استان فارس دردفاع مقدس بیش از 3 هزار شهید معلم و دانش‌آموز به انقلاب اسلامی تقدیم كرده است.

captcha