معبری به آسمان با حرکت‌های جهادی در مناطق محروم
کد خبر: 3619174
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

معبری به آسمان با حرکت‌های جهادی در مناطق محروم

گروه اجتماعی: اردوهای جهادی نشان از اتحاد افرادی دارد که توانستند پشت به رفاه شهر کرده و به دل روستاها بروند تا به‌واسطه دعای خیر مردم، به خالق آسمان و زمین معبری باز کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بی‌شک حضور جهادگران در اردوهای جهادی، مصداق بارز این روایت از امام صادق(ع) هست که فرمودند: «مردم را به غیر از زبانتان به دین دعوت کنید تا سعی و کوشش، درستی، پرهیزگاری و خویشتن‌داری را در شما مشاهده کنند» و در همین راستا حرکت جهادی به معنای دعوت به خوبی‌ها با خدمت به محرومین است.
قصه زندگی کسانی که در بهترین ایام سال بار سفر بسته و برای خدمت بی‌منت به مستضعفان این دیار راهی مناطق محروم می‌شوند تا فاصله حرف تا عملشان را کوتاه کرده و به جای اشتراک گذاشتن تصاویر محرومیت و فقر هموطنانشان، آستین همت را بالا زده و با تلاش و همت خود قدمی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم بردارند.
با قدم‌های جهادگونه معبری به آسمان زده و در دور افتاده‌ترین مناطق این مرز و بوم برای رسیدن به قرب الهی، می‌سازند تا ساخته شوند.
به‌ راستی این سفیران کار و تلاش یاد و خاطره حاج عبدالله والی را در خاطره‌ها زنده کرده و بدنبال ساخت خمینی شهرها، زندگی جهادگونه را در راستای کشف بشاگردهای این سرزمین انتخاب کرده‌اند.

با مجاهدت در راه خدا  تا آسمان راهی نیست/ معبری به آسمان با حرکت جهادی در مناطق محروم
امروز نیز اصحاب قلم روایت می‌کنند از جهادگرانی که برای بازسازی و بهسازی مدارس حاشیه شهر همت گماشته و برای دل‌انگیز کردن فضای آموزشی دانش آموزان این مناطق از تفریح و بودن در کنار خانواده گذشته تا اولین روزهای سال تحصیلی شاهد لبخند آنانی باشند که در پی اندکی شادی هستند.
دیوارنویسی با مضامین عرفانی، احادیث ائمه اطهار(ع) و کلام بزرگان از کارهای فرهنگی گروه جهادی است، که به محض ورود به دبیرستان دخترانه ام‌ابیها(ع) به چشم می‌آمد.

با مجاهدت در راه خدا  تا آسمان راهی نیست/ معبری به آسمان با حرکت جهادی در مناطق محروم
در گروه جهادی حسین فهمیده، ابوالفضل 13 ساله که سنش به حضور در این اردوها قد نمی‌دهد، اما با این وجود دو سال است که همراه با یکی از دوستان پدرش به جهاد در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان مشغول است، از حضور خود می‌گوید: من دانش‌آموز هستم و اول سال تحصیلی به محض ورود به مدرسه چشمم به دنبال تغییرات جدید و زیبا است.
او ادامه می‌دهد: در این مناطق، مدارس تقریباً قدیمی و ظاهر مدرسه از چشم افتاده‌ است، از همین رو برای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، مدارس نیازمند بهسازی است و هدفم از حضور در اردوهای جهادی، شاد کردن دل هم سن و سالانم است.
غنی‌سازی فرهنگ دینی و تصحیح باورهای غلط
بدون شک فقر فرهنگی در این مناطق بیداد می‌کند اما جهادگران طلبه از این موضوع غافل نبوده و برای ساماندهی و اصلاح باورهای غلط فرهنگی حاکم در این مناطق، حرکت جهادی خود را با اخلاص و بی‌ریا آغاز کرده‌اند.
برگزاری کلاس‌های آموزشی، مهارتی، روانشناسی و مشاوره در پایگاه‌های بسیج مناطق محروم در راستای ارتقاء سطح فرهنگی و پیشبرد اهداف تربیتی با حضور نیروهای جوان طلبه و متخصص از اقداماتی است که این جهادگران عاشق را در پی کسب رضای الهی و خدمت به خلق روانه مناطق محرم ساخته است.
طنین صدای کودکانی که در کلاس‌های قرآن مشغول به تلاوت کلام الهی بودند، نشان از حضور فعال این گروه جهادی بود که برای چندمین سال متوالی در این مناطق حضور یافته و همه ساله کودکانی را با نوای قرآن آشنا کرده‌اند.

با مجاهدت در راه خدا  تا آسمان راهی نیست/ معبری به آسمان با حرکت جهادی در مناطق محروم
بانوانی هم که از کار، خانه فارغ شده اند برای پر کردن اوقات فراغت خود در کلاس‌های آموزشی و مهارتی حضور یافته تا از این برنامه‌ها برای ساختن یک زندگی بهتر بهره‌مند شوند.
برنامه‌های آموزشی و فرهنگی نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان نیز پیش‌بینی شده است.
اما در این بین از خانواده‌های آسیب‌دیده و قربانی فرهنگ‌های نادرست نیز غفلت نشده و کلاس‌هایی نیز در خصوص مهارت‌های زندگی برای این افراد با حضور اساتید طلبه و کارشناسان در حوزه خانواده برگزار می‌شود.
زهرا اسماعیلی

captcha