فعالیت دوهزار دانشجو در 85گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3619173
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
شادی خبر داد:

فعالیت دوهزار دانشجو در 85گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۸سال است که گروه‌های جهادی فعالیت‌های جهادی خود را آغاز کردند و امسال نیز 2 هزار دانشجوی جهادی در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، عبدالله شادی، مسئول بسیج دانشجویی استان، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در استان ما ۸سال است که اردوهای جهادی برگزار می‌شوند و اولین‌بار این اردو با یک گروه جهادی در سردشت آغاز به کار کرد و اکنون با افتخار می‌گوییم که ۸۵گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند.
وی، افزود: امسال بیش از دوهزار دانشجو در 85 گروه جهادی فعالیت می‌کنند.
شادی، ادامه داد: ۸۵گروه جهادی در طی سال فعالیت‌های ثابتی دارند ولی گروه‌های بعدی فعالیت مقطعی و فصلی دارند.
مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به شعار گروه‌های جهادی دانشجویی اظهار داشت: امسال گروه‌های جهادی با شعار «خدمت صادقانه بدون منت» به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
وی، خاطرنشان کرد: در گذشته اغلب دانشجویان در زمینه عمرانی و آموزشی در اردوهای جهادی فعالیت می‌کردند ولی امروز رویکردهای مختلف در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دارند.
شادی، با اعلام این مطلب که بیش‌ترین خانه‌های محروم در هریس و ورزقان تحویل داده شده‌اند افزود: در سال گذشته ۲۲خانه محروم به نیازمندان تحویل داده شد که امسال نیز تا مهرماه قرار است ۴۱الی ۵۰خانه تحویل داده شود.
ویع اعزام دانشجویان به کنگره عظیم اربعین حسینی را یکی از برنامه‌های مهم بسیج دانشجوئی آذربایجان‌شرقی بیان کرد و گفت: پارسال یک هزار و 400 نفر در قالب 20 کاروان به کربلای معلی اعزام شدند که امسال نیز با افزایش سه تا چها برابری این تعداد، برنامه اعزام صورت خواهد گرفت.
مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی، تلاش برای راه اندازی گروه‌های مطالبه گری را جزو برنامه‌های سال‌جاری بسیج دانشجوئی برشمرد و با بیان اینکه این گروه‌ها با هدف تهیه بسته‌های پیشنهادی برای ایجاد روند رو به رشد شرایط موجود به وضع مطلوب ایجاد می شود، گفت: ما دوست داریم مسئولان نسبت به راه اندازی این گروه ها مشتاق باشند نه اینکه ما راه اندازی کنیم و عده ای با آن مقابله کنند.
captcha