اردوی آموزشی ـ معرفتی «طلایه‌داران فردا» در کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 3619083
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
از ۲۱ تا ۲۳ تیر؛

اردوی آموزشی ـ معرفتی «طلایه‌داران فردا» در کرمانشاه برگزار شد

گروه اجتماعی: اردوی آموزشی، معرفتی و تشکیلاتی طلایه‌داران فردا ویژه مسئولان و اعضای هیئت مرکزی مدارس دخترانه استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه اردوی آموزشی، معرفتی و تشکیلاتی طلایه‌داران فردا ویژه مسئولان و اعضای هیئت مرکزی انجمن اسلامی مدارس متوسطه دوم دخترانه استان با حضور مسئولین کشوری و استانی و ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، قصرشیرین، ثلاث‌باباجانی، روانسر، جوانرود، پاوه، سنقر، صحنه، هرسین، کنگاور و نواحی سه‌گانه کرمانشاه از 21 تا 23 تیرماه با رویکرد تربیتی و کادرسازی با استفاده از مبانی اسلامی و انقلابی در اردوگاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان صحنه برگزار شد.
علی صفدری، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه هدف از برگزاری این اردو را ارتقاء سطح معرفتی، آموزشی و تشکیلاتی اعضا بیان کردند و آن را یک فرصت مهم و ویژه برای دانش‌آموزان خواند.
در ادامه آیت‌الله محمدی عراقی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری از خصوصیات ارزشمند دوران نوجوانی و حس کنجکاوی در رابطه با خودشناسی و خدا شناسی و بلوغ فکری انسان در این دوران بیان کردند و در این راستا یکی از کارکردهای اساسی دین را پاسخ روشن و منطقی به ذهن پرسشگر انسان معرفی کردند.
عفاف و حجاب از سنگرهای مقابله با جنگ نرم
وی در ادامه به ویژگی‎‌های جنگ نرم پرداختند و عفت و حجاب را به عنوان یکی از سنگرهای مقابله با این جنگ مورد تأکید قرار دادند.
درادامه حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه در خصوص تشکل انجمن اسلامی در گذشته حال و آینده مطالبی را ارائه کرد.
وی افزود: حیات ارزشمند اتحادیه را می‌توان در پنج دوره اصلی خلاصه کرد که ازجمله می‌توان به تأسیس، دفاع مقدس، شکوفایی دوباره، تحول ساختاری و تشکیلاتی و در آستانه دهه پنجم فعالیت خواندن اشاره کرد.
دبیرکل اتحادیه در خصوص تشکل انجمن اسلامی با اشاره به فلسفه انجمن اسلامی گفت: اعضای یک تشکل انقلابی باید به خدا نزدیکتر شود، بیشتر بدانند، خودشان را بشناسند و در آخر اینکه سرباز اسلام باشند.
رواج معنویت، صمیمیت، نشاط و اتحاد را در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان
علامتی اظهار کرد: ۹ ویژگی انجمن اسلامی موفق عبارتند از انگیزه‌های عمیق و درونی، محوریت قرار دادن اسلام و دستورات دینی و ولایی، اجرای برنامه‌ها در مسیر خودسازی، انجام کارها به‌صورت تعاونی و جمعی، استفاده مبتکرانه از هنر و ابزارهای نو، به روز بودن موضوعات پیام‌ها، احساس مسئولیت افراد نسبت به رشد یکدیگر، برخورداری از فضیلت‌های اخلاقی و عضو یابی چهره‌به‌چهره است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پایان گفت: ما باید معنویت، صمیمیت، نشاط و اتحاد را در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان رواج دهیم و سعی کنیم همه این خصوصیات را رعایت کنیم.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم افتتاحیه از مرادی، معاون سابق واحد خواهران اتحادیه و تعدادی از برگزیدگان نمایشگاه های مدرسه انقلاب دختران با اهداء لوح یادبود تقدیر شد.
captcha