مدارس امین نباید به بهانه‌های واهی تعطیل و یا تضعیف شوند/ روحانیت نیروهای انقلاب را متحد كند
کد خبر: 3618668
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
طاهری:

مدارس امین نباید به بهانه‌های واهی تعطیل و یا تضعیف شوند/ روحانیت نیروهای انقلاب را متحد كند

گروه اجتماعی: دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی آموزش و پرورش برای فعالیت مدارس دینی گفت: نباید به برخی مسئولان اجازه داد مدارس امین را به بهانه‌های واهی تعطیل کنند و یا با اعمال محدودیت‌های متعدد از کارایی مطلوب بیندازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومي جامعه روحانيت شيراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز شب گذشته، 22 تیرماه در نشست هفتگی این جامعه با بیان اینكه اگر گزارش‌هایی که از برخی مدارس شیراز به دست ما رسیده صحت داشته باشد، مخاطرات جدی نسل‌های آینده را تهدید می‌کند، گفت:‌ در نهادی مثل آموزش و پرورش، نباید اجازه داد مواردی پی‌ریزی شود که با شرع مقدس و اصول و آموزه‌های اسلامی منافات و تضاد دارد و نباید اجازه داد برخی‌ها جاده صاف کن برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظام جمهوری اسلامی شوند.

وي با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی آموزش و پرورش برای فعالیت مدارس دینی گفت: نباید به برخی مسئولان اجازه داد مدارس امین تحت اشراف حوزه‌های علمیه را که مورد وثوق مردم و نظام اسلامی هستند را به بهانه‌های واهی تعطیل کنند و یا با اعمال محدودیت‌های متعدد از کارایی مطلوب بیندازند و از طرف دیگر، با چراغ خاموش و بی سر و صدا اهداف غیر اسلامی موجود در سند 2030 را پیگیری و اجرا كنند.

طاهري تأكید كرد كه در این رابطه، از جامعه روحانیت شیراز انتظار می‌رود تا در منابر و مساجد نسبت به این سند خیانت بار آگاه‌سازی لازم را برای مردم انجام دهند.

دبير اجرايي جامعه روحانيت شيراز همچنين درباره معضلات و آسیب‌های فرهنگی روز جامعه هشدار داد و گفت: امروزه معضلات و آسیب‌های فرهنگی در سطح جامعه، به حد خطرناکی رسیده است و موارد سو و ناهنجاری‌های فرهنگی که در نهادها به ویژه نهاد آموزش پرورش گزارش شده است یک زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن نیز گفت: مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن که در کلام مقام معظم رهبری نیز بسیار بر آن تاکید شده یک مسئله مهم، عینی و جدی است که متأسفانه غفلت از این مسئله، سبب شده امروزه شاهد اثرات تلخ آن در برخی برنامه‌ریزی‌ها و رویکردها در نظام فرهنگی کشور باشیم.

انتقاد از بروز هجمه‌های فراوان به سپاه

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه فعالیت‌های سپاه پاسداران نیز گفت: سپاه پاسداران که امروز نقش پررنگی در برقراری امنیت و آرامش در کشور داشته و در این راه متحمل بیشترین هزینه‌های مالی و جانی شده و بازوی قدرتمند نظام اسلامی نیز هست، متاسفانه از داخل و خارج کشور مورد هجمه‌های ناجوانمردانه واقع شده و آماج انواع تهمت‌ها قرار می‌گیرد.

وی نقش روحانیان را در این زمینه یادآور شد و گفت: در این میان، وظیفه روحانیت تبیین صحیح فعالیت‌های سپاه برای مردم و روشنگری در خصوص تلاش این ارگان برای حفظ امنیت جامعه است، بنابراین روحانیت باید نیروها و سرمایه‌های انقلاب را باهم متحد و در خط ولایت فقیه حفظ کند تا بتوانیم گردنه‌های موجود و پیش روی نظام را به سلامت پشت سر بگذاریم.

جامعه روحانیت دست از حمایت سرمایه‌های نظام بر نمی‌دارد

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز همچنین بر این نكته تأكید كرد كه دشمنان داخلی و خارجی دنبال این هستند که هرکجا که بازویی برای رهبری است را تصعیف و در مقابل مردم قرار دهند این افراد باید بدانند جامعه روحانیت دست از حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌ها و سرمایه‌های نظام برنخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شورا و شهرداری شیراز نیز گفت: باید به این نکته نیز اشاره کرد که جامعه روحانیت از خدمات شورای چهارم و از زحمات پاک فطرت، شهردار شیراز طی فعالیت‌هایی که در سالهای گذشته داشته‌اند، تقدیر و تشکر می‌کند و امیدوار است شورای پنجم تحت تأثیر باندهای قدرت و ثروت قرار نگیرد و در جهت منافع مردم گام بردارد.

شهرداری جای سیاست‌بازی نیست

طاهری با بیان اینكه شهردار شیراز باید برای مسائل فرهنگی و اجتماعی و عمرانی شهر کار کند، گفت: شهرداری شیراز جای سیاست بازی و پر کردن کیسه‌های از قبل دوخته شده نیست و نباید مصالح عمومی مردم را خدای سیاست‌زدگی کرد.

captcha