برگزاری همایش حج و زیارت در فارس/ حج امسال را عزتمندانه برگزار خواهیم كرد
کد خبر: 3618666
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

برگزاری همایش حج و زیارت در فارس/ حج امسال را عزتمندانه برگزار خواهیم كرد

گروه اجتماعی: همایش آموزشی حج تمتع ویژه زائران بیت‌الله‌الحرام كه امسال به سرزمین‌های وحی اعزام خواهند شد، با حضور 2 هزار نفر در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همایش آموزشی حج و زیارت ویژه زائران بیت‌الله‌الحرام كه امسال به سرزمین‌های وحی اعزام خواهند شد، امروز، 23 تیرماه در شیراز برگزار شد.

این همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی طی این ایام در تمام شهرستان‌های استان فارس برگزار خواهد شد كه در برنامه امروز 2 هزار نفر زائران شهرستان شیراز در این برنامه شركت كردند.

در اين برنامه علاوه بر سخنرانی مدير حج و زيارت فارس، سرهنگ اكبر خسروی، رئيس پليس فرودگاه‌های استان فارس توصيه‌های امنيتی را براي زائران تشريح كرد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين محمد شريفانی، مسئول بعثه سازمان حج و زيارت استان فارس به تشريح آموزش‌ها و نكات لازم درباره شيوه و نحوه برگزاری اعمال حج تمتع پرداخت.

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت فارس در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا با بیان اینكه امسال به حمد الهی حج تمتع برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌ریی‌های بسیار خوبی از سوی مسئولان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم انجام شده است.

وی تأكید كرد كه همه برنامه‌‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها انجام شده تا زائران بیت‌الله‌الحرام در كمال آرامش كار عبادات خود را به جا آورند و ان شاءالله حج خوبی خواهد بود و عزتمندانه برگزار خواهد شد.

زینلی با یادآوری تمام اقدامات اولیه اعم از تداركات، تغذیه، اسكان و غیره جهت خدمت به زائران بیت‌الله‌الحرام انجام شده است، گفت: بحمد الهی امسال تعداد زائرانی كه از فارس به حج تمتع اعزام می‌شوند نسبت به گذشته بیشتر شده است.

مدیر حج و زیارت فارس از اعزام 3 هزار و 400 نفر زائر از این استان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این تعداد زائر در قالب 25 كاروان اعزام می‌شوند كه اعزام‌های استان فارس از 21 مردادماه آغاز خواهد شد.

وی همچنین این نكته را یادآوری كرد كه هنوز چینش پروازهای مشخص نشده است و به محض مشخص شدن از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد و سپس افزود:‌ پروازهای استان فارس از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، مدینه به بعد هستند یعنی ابتدا زائران بیت‌الله‌الحرام به جده اعزام شده و بعد از به مكه اعزام خواهند شد.

زینلی در بخش پایانی سخنان خود به زائران بیت‌الله‌الحرام سفارش كرد كه در تمام طول سفر و قبل از آن با مدیر و روحانی كاروان خود هماهنگ و همراه باشند و گوش به فرامین آن‌ها دهند تا ان‌شاءالله مشكلی برای آنان به وجود نیاید.

captcha