اعزام 1200 نفر از دانشگاهیان فارس به عتبات عالیات/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
کد خبر: 3618313
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

اعزام 1200 نفر از دانشگاهیان فارس به عتبات عالیات/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس از اعزام قریب یك هزار و 200 نفر از دانشگاهیان این استان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه ثبت‌نام هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان همزمان با سراسر كشور در استان فارس نیز از 10 تیرماه جاری آغاز شده است، گفت: مهلت ثبت‌نام در این دوره‌ها تا فردا، 22 تیرماه جاری اعلام شده است كه این مهلت نیز تمدید نخواهد شد.

وی با بیان اینكه هر ساله دو بار اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات انجام می‌شود، افزود:‌ دور نخست این اعزام‌ها از 15 مردادماه امسال آغاز و تا آبان‌ماه ادامه خواهد داشت كه در دور اول 22 كاروان هوایی و 6 كاروان زمینی و در مجموع یك هزار و 200 نفر از دانشگاهیان فارس به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

شریفانی با یادآوری اینكه سال گذشته در مجموع دو دوره اعزام‌ها، 2 هزار و 500 نفر از دانشگاهیان استان فارس به عتبات عالیات اعزام شدند، گفت: دور دوم ثبت‌نام و اعزام‌های دانشگاهیان به عتبات عالیات در سال جاری از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس همچنین این نكته را یادآور شد كه به دلیل استقبال گسترده دانشجویان از این سفرهای زیارتی، قرعه‌كشی برای اعزام آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینكه ثبت‌‌نام عتبات دانشگاهیان از طریق سایت لبیك انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام دانشگاهیان سراسر کشور در ۵ گروه، شامل اساتید، دانشجویان متاهل، دانشجویان دختر، پسران دانشجو و کارمندان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

شریفانی با بیان اینكه هزینه عتبات دانشگاهیان بسته به دوری و نزدیکی به مرز متفاوت است، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده وام یک میلیونی برای سفرهای زمینی و وام یک و نیم میلیونی برای سفرهای هوایی اعطا می‌شود.

captcha