ورود به فعالیت‌های جهادی نیازمند داشتن شناخت نسبت به درد مردم است
کد خبر: 3617989
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
افشانی:

ورود به فعالیت‌های جهادی نیازمند داشتن شناخت نسبت به درد مردم است

گروه اجتماعی: استاندار فارس تأكید كرد كه ورود به فعالیت‌های جهادی را نیازمند شناخت داشتن نسبت به درد مردم است و امروز اکثر کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، خودشان از افراد دردمند و سختی کشیده جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس در جلسه پشتیبانی اردوهای جهادی این استان، ورود به فعالیت‌های جهادی را نیازمند شناخت داشتن نسبت به درد مردم دانست و گفت: امروز اکثر کسانی که در این زمینه فعالیت دارند و وقت و انرژی خود را صرف خدمت به روستائیان می‌کنند خودشان از افراد دردمند و سختی کشیده جامعه هستند و به همین دلیل است که حاضر می‌شوند به مناطق محروم بروند و به انسان‌های نیازمند کمک کنند.

وی، اخلاص را بالاترین حد کمال انسان‌ها دانست و افزود: مهم‌ترین شاخص ارزیابی انسان‌ها درمندی و داشتن اخلاص است و کسانی که خالصانه وارد عرصه خدمت به مناطق محروم می‌شوند بهره معنوی آن بیش از هر فرد دیگری نصیب خودشان خواهد شد.

افشانی گفت: چنین فعالیت‌هایی اگر با برنامه‌ریزی و سازماندهی همراه باشد، زمینه ارتقای کیفیت کارها را فراهم خواهد کرد و این نیز خود یک آموزش و حرفه‌آموزی برای روستائیان خواهد بود.

استاندار فارس اظهار كرد: گسترش فعالیت‌های عمرانی و خدمات رسانی در روستاها و مناطق عشایری سبب خواهد شد که مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها جلوگیری شود.

وی با بیان اینكه در سال‌های اخیر اقداماتی برای توسعه فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌رسانی در روستاها انجام شده است كه امیدواریم شتاب بیشتری بگیرد، ادامه داد: با انجام فعالیت‌های عمرانی در روستاها و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها برای روستائیان، ضمن اینکه از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌شود، زمینه برای ایجاد برخی فرصت‌های شغلی مقطعی نیز فراهم می‌شود.

استاندار فارس اضافه کرد: آنچه امروز از آن به عنوان درد حاشیه نشینی یاد می شود ناشی از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها است که بسیاری از آنها از سر ناچاری و برای یافتن شغل و کسب درآمد زندگی خود را در روستاها رها کرده و حاشیه نشین شهرها شدند.

وی گفت: حضور و اسکان انسان ها در هر منطقه برای آنجا امنیت به دنبال خواهد داشت و چنانچه منطقه ای خالی از سکنه شود آنجا ممکن است به محل تردد قاچاقچیان کالا و مواد مخدر تبدیل شود.

استاندار فارس بیان کرد: باید با شناسایی نیازها و خواسته های روستائیان و عشایر و پاسخگویی به آن نیازها، در آن‌ها امید و انگیزه ماندن و فعالیت کردن ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امروز در جامعه دانشجویان و جوانان تحصیلکرده‌ای داریم که علم و دانش خوبی دارند اما از تجربه کافی برخوردار نیستند که مشارکت آن‌ها در انجام اینگونه فعالیت می‌تواند فرصت مناسبی برای ذخیره تجربه باشد.

افشانی، بر لزوم نظارت فنی بر ساخت و سازها در روستاها نیز تاکید و اضافه كرد: نفع انجام این نظارت از نظر اقتصادی به مراتب مهمتر از انجام برخی فعالیت‌های جزئی است و به این مسئله باید با جدیت توجه شود.

استاندار فارس به شركت‌كنندگان اردوهای جهادی توصیه كرد كه بخشی از وقت خود را صرف ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش در مورد تشكیل تعاونی، استفاده از اینترنت و ... به روستائیان كنند.

افشانی گفت: امروز بسیاری از روستاها دارای اینترنت است و می‌توان با ارائه آموزش چگونگی استفاده از اینترنت، به روستائیان كمك كرد تا از فضای مجازی برای عرضه محصولات تولیدی خود استفاده مطلوبی داشته باشند.

captcha