تمام فعالیت‌های پلیس حول محور جلب اعتماد مردم و داشتن اقتدار باشد
کد خبر: 3616953
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
القاصی‌مهر:

تمام فعالیت‌های پلیس حول محور جلب اعتماد مردم و داشتن اقتدار باشد

گروه اجتماعی: رئیس كل دادگستری فارس، اقتدار پلیس و اعتماد مردم را دو مؤلفه بسیار مهمی برشمرد كه باید تمام فعالیت‌ها و اقدامات كاركنان نیروی انتظامی حول این دو محور باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی القاصی‌مهر، رئیس كل دادگستری فارس امروز، 18 تیرماه در شور فصلی فرماندهان، معاونین و رؤسای پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی استان فارس، بیان كرد: اقتدار پلیس و اعتماد مردم و جامعه، دو مؤلفه و شاخصه بسیار مهم است كه باید تمام فعالیت‌ها و اقدامات كاركنان نیروی انتظامی حول این دو محور باشد.

وی یادآور شد: بر اساس آمار اعلامی از اداره‌كل زندان‌ها در فارس، 28 درصد زندانیان مربوط به جرائم سرقت و 36 درصد مربوط به مواد مخدر است.

القاصی‌مهر افزود: پلیس فارس با اقتدار توانسته است باندهای شرارت و سارقین مسلح را كه قصد میدان داری داشتند دستگیر و یا حذف كنند و این اقدام با حمایت و پشتیبانی مجموعه‌های قضایی و امنیتی نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

رئیس كل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه بیشترین زندانیان در استان مربوط به جرائم خشن است، خواهان تلاش بیشتری برای دستگیری مجرمین متواری شد.

وی ادامه داد: اگر اقتدار مجموعه نیروی انتظامی حفظ شود و اعتماد مردم مخدوش نشود ما توانسته‌ایم رضایت خداوند متعال را جلب كنیم.

القاصی‌مهر اظهار كرد: در نیروی انتظامی تلاش جهادی صورت گرفته است و این اقدام خروجی بسیار بالایی در جهت ارتقاء امنیت داشته و اعتماد مردم در استان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینكه مهم‌ترین هدف ما پیشگیری از وقوع جرم است، اظهار كرد: یكی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در سال جاری برخورد و دستگیری مجرمین و متهمین متواری است.

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس نیز در این نشست گفت: در مجموعه نیروی انتظامی به منظور برقرای نظم و امنیت، هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست.

وی افزود: در سال جاری علی‌رغم تهدیدات و حساسیت بالایی كه در استان فارس وجود داشت بهترین و سالم‌ترین انتخابات انجام شد و نیروی انتظامی توانست در تأمین امنیت ماموریت خود را با موفقیت و سربلندی انجام دهد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: پلیس توانست با یك كار علمی و فنی، سارق مسلح بانك‌های استان فارس و اصفهان در هفته گذشته را شناسایی و دستگیركه باعث امیدواری، اعتماد و خوشحالی شهروندان نسبت به نیروی انتظامی در استان شده است.

گودرزی بیان كرد: كاركنان نیروی انتظامی در استان باید در موضوعات فرهنگی پیش قدم باشند و باید تلاش كنند تا مشكلات و نواقص فرهنگی در درون و بیرون از سازمان برطرف شود.

فرمانده انتظامی استان، اظهار كرد: در بحث جرائم خشن، كار پلیس زمانی اقتدار پیدا می‌كند كه بلافاصله مجرمین دستگیر شوند.

captcha