محفل انس با قرآن کریم شهرداری زنجان برگزار شد
کد خبر: 3612388
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

محفل انس با قرآن کریم شهرداری زنجان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: به همت شهرداری زنجان، محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی جواد فروغی، در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، شامگاه دیروز ۵شنبه اول تیرماه مصادف با بیست و هفتم رمضان‌المبارک، محفل انس با قرآن به همت شهرداری زنجان در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با حضور قاری بین‌المللی جواد فروغی، برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: همه ما در برابر جذب همه اقشار جامعه از جمله جوانان و نوجوانان در راستای عمل به آموزه‌های دینی مسئول هستیم و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز اقدام خوبی در این راستا است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: مبلغان باید خود را برای حضور در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی آماده کنند و در حوزه‌ای که حضور دارند متناسب با مخاطبان همان حوزه، مفاهیم و آموزه‌های دینی را بیان کنند تا برای مخاطبان قابل درک باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: جوانان و نوجوانان قاری قرآن با عمل به آموزه‌های دینی تلاش کنند تا با قرآن عجین شده و طبق فرموده امام صادق(ع) در زمره افرادی باشند که قرآن با گوشت و خون آنها عجین شده است.

همچنین در این محفل، سیدسعید صفوی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان اظهار کرد: شهرداری علاوه بر اینکه یک دستگاه خدماتی و اجرایی است، در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ورود خوبی دارد.

صفوی با اشاره به اینکه طی ماه مبارک رمضان و در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص توسعه افطاری ساده، در چندین نقطه شهر افطاری ساده تدارک دیده شده که از آن جمله در مجموعه فرهنگی کارخانه کبریت سابق طرح یک لقمه مهربانی با همکاری کلبه مهربانی با دو هزار افطاری برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مذهبی که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: برنامه ۱۰شب، ۱۰ محفل،۱۰مسجد همچنین ۸ بوستان، ۸ برنامه فرهنگی از دیگر اقداماتی بود که در شب‌های ماه مبارک رمضان اجرا و با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو بود.

صفوی تصریح کرد: علاوه بر فضاسازی شهری با بنرهای مزین به آیات و روایات مرتبط با ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات قرآنی و مذهبی در دستور کار بود که از آن جمله می‌توان اولین دوره مسابقات قرآن، دومین دوره مسابقه دعای «یاعلی یاعظیم» و سومین دوره مسابقات اذان را نام برد.

یادآور می‌شود در این مراسم از طلاب جوان که در امر تبلیغ و قاریانی که در ایام ماه مبارک رمضان از مرتلین در برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم بودند، تجلیل شد.

captcha