راه حل مشكلات مناطق محروم شیراز در هم‌افزایی امكانات مسئولان است/ از برخوردهای اداری مأیوس شدم
کد خبر: 3612162
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
آیت‌الله ایمانی:

راه حل مشكلات مناطق محروم شیراز در هم‌افزایی امكانات مسئولان است/ از برخوردهای اداری مأیوس شدم

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مشكلات عدیده مردم مناطق محروم و حاشیه‌نشین شیراز بر این نكته تأكید كرد كه راه­حل این مشكلات را در هم­افزایی امکانات مسئولین می­دانم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در جلسه پیگیری رفع مشكلات محلات و مناطق محروم و حاشیه‌نشین شیراز گفت: ­­­­سرمایه ما مردم هستند و با توجه به حضور مردم، نظام دارد کار و تلاش می‌کند ضمن اینكه رهبر معظم انقلاب هم این معنا را بارها متذکر شدند که متوجه اقشار ضعیف جامعه باشید و به آن­ها عنایت و توجه ویژه­ای داشته باشید.

وی افزود: در بعضی مناطق محروم به این رسیدم که در مجموعه برخوردها و حاصل تمام برنامه­ریزی­ها، شهروند درجه یک و درجه دو درست شده است، از تمام جهات و تمام قسمت­ها، قسمت بهداشت، قسمت آموزش، قسمت امنیت، قسمت آموزش و پرورش، قسمت رفاه، آب و فاضلاب و همه چیز، باید جلوی این قضیه را گرفت؛ نه اینکه مسئولین دنبال این کار بودند که اینطور شود، ماحصل برنامه­ریزی­ها این شده است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: بعضی از مكان‌ها که واقع در قلب شهر شیراز است و دارد مشکلات و معضلات شیراز را اضافه می­کند. به عنوان مثال محله سنگ سیاه، محله­ای است که دارای صدها اثر میراثی است، یعنی آنجا آثار میراثی گسترده­ای وجود دارد امّا می­بینیم محل پخش مواد و تشکیلات دیگر آنجا هست. راه­حل این مشكلات را در هم­افزایی امکانات مسئولین می­دانم.

امام جمعه شیراز یادآور شد: مسئولین مختلف و محترم استان و شهرستان، امکاناتی دارند هرکدام اگر به­تنهایی بخواهند وارد ماجرا شوند، نمی­توانند کاری کنند، امّا از هم­افزایی امکانات می­توانند مشکلات را برطرف کنند.

وی تأكید كرد كه برای شیراز ننگ است که هر گوشه­ای را باز می­کنیم در جنوب شهر، سر و کله معتاد پیدا می­شود. معتاد هم خرده­فروش است، یعنی نه تنها خودش اعتیاد دارد، در کمک به اعتیاد دیگران هم دارد کار انجام می­دهد. نمی­خواهیم بگوییم معتاد مجرم است، امّا می­گوییم معتاد بیمار است، این بیمار نباید جایی باشد که دیگران هم بیماری را بگیرند.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینكه در تمام مناطقی که بازدید داشتیم، مشکل آب، فاضلاب و مسائل آموزشی وجود دارد، گفت: مخصوصاً در مناطق جنوب شرقی، که این­ها جمعیتشان زیاد است و دبیرستان دخترانه و پسرانه ندارند.

وی گفت: به خاطر آب سطحی که بالاست در بعضی مناطق مشکل بیماری سالک داریم. در بعضی از این مناطق، خانه­های میراثی یا دیوار ندارد و یا خراب شده و مرکز اجتماع معتادین شده است و در بعضی از این مناطق، سازمان­یافته، گروهِ خرید و فروش مواد مخدر اسکان پیدا کردند. یعنی در یک منطقه کوچه فلان سازمان­یافته دارند کار می­کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس ادامه داد: این­ مسائل بیخ گوش ماست و باید با این مسائل را دنبال کنیم و برخی از این اراذل و اوباش واقعاً نیاز به تبعید دارند. قمه­کش­هایی که در این محله­ها هستند، سلامتی خانواده­ها را تهدید می­کنند.

وی با یادآوری اینكه مردم این مشکلات این­ها را آمده­اند گفته­اند. انتظار و امید هم دارند که نظام جمهوری اسلامی کمکشان کند، گفت: این­ مردم شهروند استان فارس هستند و ما در مقابل­شان مسئول هستیم، این وظیفه من است که اعلام کنم و این اخطار را دهم. دارم به عنوان اخطار می­گویم. همه چیز روی کاغذ امن و امان است، شهر گل و بلبل است. هیچ مشکلی هم ندارد. امّا این مشکلات در میان مردم هست.

آیت‌الله ایمانی به معضل ساماندهی خانه‌های میراثی اشاره كرد و گفت: برای این كار راه حلی را دو سال گذشته در خطبه نماز جمعه گفتم و آن اینكه فضایی را مشخص کرده و آن را آماده و بهسازی كرده و تبدیل به مرکز توریسم، رفت و آمد و میراث فرهنگی کنیم، بافت دست نخورد، خانه­ها دست نخورد، گذرها دست نخورد. این مرمت شود و بماند که همه بیایند و ببینند، حرف من این است در این خانه]ی قدیمی[ دارد معتاد تربیت می­شود.

وی با تأكید بر اینكه باید جهادی کار کنیم و دنبال کار بدویم، گفت: صحبت­های آقای استاندار مقداری ما را امیدوار کرد اما من از برخورد اداری مسئولین ادارات مأیوس شدم، چون همه بر اساس اینکه ما این کارها را کردیم، طلبکار هم هستید، هیچ بدهی هم ندارید و مردم هستند که بدهکارند! امیدوارم که به خدا هم جواب داشته باشیم، هم شب اول قبر جواب داشته باشیم، هم روز قیامت جواب داشته باشیم در مقابل این مسئولیتی که عهده­دار هستیم.

captcha