همت قرارگاه امر به معروف سپاه ثارالله(ع) شیراز در حفظ و احيای حرمت ماه مبارك رمضان
کد خبر: 3609177
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

همت قرارگاه امر به معروف سپاه ثارالله(ع) شیراز در حفظ و احيای حرمت ماه مبارك رمضان

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز تأكید كرد كه قرارگاه امر به معروف این ناحیه از سپاه از ابتدای ماه رمضان تاكنون طرح پیشگیرانه مقابله با روزه‌خواری به‌منظور حرمت ایام ماه مبارك رمضان را در دستور كار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 22 خردادماه ضمن تكریم ایام ماه رحمت گفت: از ابتدای ماه رمضان توسط قرارگاه امر به معروف این ناحیه از سپاه و همکاری مراجع قضایی طرح پیشگیرانه مقابله با روزه‌خواری در مراکز رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح با رویکرد تذکر لسانی و احیای حرمت ماه رمضان در جامعه اجرا شده است كه عمدتاً صنوف طبخ و توزیع مواد غذایی بیرون‌بر و رستوران‌ها همکاری خوبی داشته‌اند.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه ثارالله(ع) با بیان اینكه از ابتدای ماه رمضان 18 صنف شامل رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و بیرون بر توسط مراجع قضایی در محدوده غرب شیراز پلمب شده است، گفت: در ابتدا با تذکر لسانی و سپس تعهد کتبی و در نهایت برخورد قضایی مقابله با روزه‌خواری صورت می‌گیرد و هدف این است که با تذکر پیشگیرانه و با رویکرد ایجابی و لسانی در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایام ماه رمضان اقدام كنیم، تا در ساعت‌های روزه‌داری حرمت این ماه در جامعه نگاه داشته شود.

محبی‌پور گفت: قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه ثارالله(ع) که به عنوان یكی از ضابطین دادگستری محسوب می‌شود با دستور و هماهنگی مراجع قضایی اقدام می‌كند كه در همین راستا نیز شعبه خاص دادسرای ویژه مقابله با روزه‌خواری ایجاد شده است.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز در پایان گفت: پیشگیری و مقابله با هنجارشکنیروزه‌‌خواریو رعایت حرمت شرعی این ماه که از مطالبات به حق مردماست، هدف اصلی اجرای این طرح است.

captcha