رسانه‌ها عامل ترویج افطاری‌های پر زرق‌وبرق نباشند
کد خبر: 3607155
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

رسانه‌ها عامل ترویج افطاری‌های پر زرق‌وبرق نباشند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه باید سفره‌های دارای زرق‌وبرق و به دور از سادگی از صفحه‌های تلویزیون و رسانه‌ها حذف شود، گفت: نشان دادن چنین صحنه‌هایی در رسانه‌ها به معنی امضاء کردن مشروعت آن است؛ لذا نباید رسانه‌ها عامل ترویج امری باشند که از آن گلایه داریم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه غالب سفره‌های افطار در ماه مبارک رمضان سفره‌های مومنانه و ساده است، اظهار کرد: سفره‌های اکثریت روزه‌داران ساده و به دور از چشم و هم‌چشمی در کنار هم است.
وی افزود: این در حالی است که در این میان برخی سفره‌های افطاری به دور از عرف و متداول روز همچنین چارچوب‌های نظام دینی و اخلاقی وجود دارد که از فضای ساده زیستی مورد تأکید اسلام به دور است.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که در آخرین جمعه ماه شعبان در خصوص سفره‌های ماه مبارک رمضان فرمودند«به روزه‌داران افطاری دهید حتی به نصف خرما و یک کاسه آب»، عنوان کرد: این حدیث بیان‌گر این نکته مهم است که مؤمنان و مسلمانان باید از حال هم با خبر باشند و همدیگر را به افطاری ساده دعوت کنند، چیزی که امروز در برخی از سفره‌های ساده‌ای که در معابر و مساجد پهن می‌شود، قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: حال اگر در سفره‌های افطار زرق‌وبرق و اشرافیت حاکم باشد بی‌شک دعوت از همدیگر نیز موجب نگرانی و استرس خواهد شد که نتیجه آن تعطیل شدن سنت حسنه پیامبر خاتم(ص) خواهد بود.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه باید سفره‌های دارای زرق‌وبرق و به دور از سادگی در صفحه‌های تلویزیون و رسانه‌ها حذف شود، گفت: نشان دادن چنین صحنه‌هایی در رسانه‌ها به معنی امضاء کردن مشروعت آن و قبول چنین موضوعی به‌صورت عملی است که موجب فراگیر شدن آن و تشویق دیگران به داشتن چنین سفره‌هایی است.
این مقام مسئول افزود: با عدم رواج چنین سفره‌هایی و به انزوا کشاندن آن در کنار نشان دادن سفره‌های افطار مومنانه و ساده می‌توان صفا و صمیمیت را به عموم مردم نشان داد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید نشان‌دهنده خوبی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باشد، بیان کرد: نباید رسانه‌ها عامل ترویج امری باشند که از آن گلایه داریم.
امام‌جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: نباید از کنار سفره‌های ساده و مخلصانه که پر از صفا و صمیمت است به‌سادگی گذشت و آن را نادیده گرفت.
captcha