اجرای 13 مجلس تعزیه‌خوانی طی شب‌های قدر در ازنا
کد خبر: 3606336
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

اجرای 13 مجلس تعزیه‌خوانی طی شب‌های قدر در ازنا

گروه فرهنگی: رئیس ارشاد ازنا گفت: طی شب‌های قدر بیش از 13 مجلس تعزیه‌خوانی توسط انجمن تعزیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در سطح شهر و چندین مجلس نیز در روستاها و حومه اجرا می‌شود.

محمد لک، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان و روستاهای اطراف، گفت: در این راستا طی شب‌های قدر بیش‌از 13 مجلس تعزیه خوانی توسط انجمن تعزیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در سطح شهر و چندین مجلس نیز در روستاها و حومه اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که اجرای نمایش‌‌های تعزیه در مناسبت‌های خاص تاثیرات بیشتری بر روی مخاطبان می‌گذارد، عنوان کرد: هنر نمایشی تعزیه مفاهیم فرهنگی، مذهبی و اسلامی را تقویت می‌کند و بهترین اثرگذاری را روی مخاطبان خود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا عنوان کرد: مجالس تعزیه با همکاری انجمن تعزیه و انجمن هنرهاي نمايشي و گروه‌های تعزیه‌خوان فعال در شهرستان ازنا برنامه‌ریزی شده که طی شب‌های ماه رمضان در  روستاها و پارک شهید بهشتی  این شهرستان اجرا می‌شوند.

لک گفت: تعزیه یکی‌ از قدیمی‌ترین گونه‌های نمایش در ایران بوده که ارزش خاصی در فرهنگ و هنر نمایش ما دارد و اجرای این نمایش در شب‌های قدر سبب احیاء هنر تعزیه می‌شود.

captcha