برگزاری200 محفل تلاوت قرآن به یاد امام خمینی(ره) در استان قزوین
کد خبر: 3606179
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

برگزاری200 محفل تلاوت قرآن به یاد امام خمینی(ره) در استان قزوین

گروه سیاسی: همزمان با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی ره برنامه های ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اهم برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت بيست و هشتمين سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خردادماه در سطح استان را اعلام شد.
 
در این گزارش به تعدادی از این برنامه‌ها اشاره می‌شود:
 
1-برگزاری مراسم سالگرد ارتحال و گرامیداشت شهدای پانزدهم خرداد در مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها و شهرها و بخش‌ها و دهستان‌های استان در بیش از50 نقطه استان.
به طور ویژه در قزوین در مسجدالنبی و مسجد امام خمینی(ره) پیش‌بینی‌شده است که مراسم افطار نیز پس از سخنرانی و مداحی انجام ‌شود.
2-اعزام روحانی و سخنران به مناطق تابعه استان در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
3-تهیه و تنظیم گزیده بیانات امام و رهبری پیرامون ایام‌الله 15 خرداد و 14خرداد و ارسال آن به ادارات و سازمان‌ها و بانک‌ها جهت استفاده در سربرگ مکاتبات اداری و تحریر شعارنوشته.
4-هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات استان در راستای قرائت فرازهایی از وصیت‌نامه امام (ره) در بین الصلاتین ادارات و مساجد در هفته منتهی به سالگرد ارتحال.
5-برگزاری مراسم جمع خوانی و ختم قرآن کریم به منظور قرائت قرآن و اهداء ثواب آن به روح مطهر امام و شهیدان و شهدا 15 خرداد در ایام سالگرد ارتحال امام عظیم الشان در مناطق مختلف استان.
6- استفاده از ظرفیت حلقه‌های صالحین ادارات در راستای تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) و ابعاد وصیت‌نامه ایشان
7-برگزاری همایش توجیهی ائمه جمعه و جماعات استان در آستانه 14 خرداد به منظور تبیین سیاست‌های مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره.)
8- برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد در سطح ادارات و سازمان‌های دولتی در ایام سالگرد ارتحال.
9- تشکیل کارگروه ویژه فضای مجازی به‌منظور فعال‌سازی شبکه مجازی در راستای استفاده از ابزارها و شیوه‌های نوین به‌منظور تبیین اندیشه‌های حضرت امام راحل و فرازهایی از وصیت‌نامه امام در سطح فضای مجازی.
 
 
 
10- پیش‌بینی برگزاری بیش از ۲۰۰ محفل قرآنی در ماه رمضان در مساجد و حسینیه‌ها.
11- برگزاری مسابقات فرهنگی، محفل انس با قرآن، سخنرانی در مساجد و امامزاده‌ها، تبیین اندیشه‌های امام برای گروه‌های مختلف .
12-برگزاری جلسات قرآنی، دعوت از قاریان ملی و بین‌المللی برای شرکت در محافل قرآنی، مسابقات فرهنگی، شب‌شعر.
 13 -تدارک برپایی برنامه‌های متنوعی در خانه‌های فرهنگ، فرهنگ‌سراها که مسابقه عکاسی، مسابقات مکتوب فرهنگی، با موضوع شناخت امام راحل(ره)، ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان از آن جمله است.
14-نصب بیلبورد، فیکسچر، تیربرد و فضاسازی شهر با تصاویر و بیانات امام راحل و گرامیداشت ۱۵ خرداد، سیاه‌پوش کردن معابر شهری در این ایام
15- برپایی ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع امام شناسی ویژه بانوان در شهرستان‌ها
16-برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در کنار نمایشگاه قرآن و استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی در این ایام
17- برپایی نمایشگاه عکس و آثار حضرت امام(ره) در محل نمازجمعه و در گلزار شهدا
18- برگزاری طرح ختم قرآن در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام و برپایی مسابقه فرهنگی پیامکی در برنامه‌های صداوسیمای قزوین.
19- تأمین و توزیع اقلام فرهنگی، بنرها و پوسترهای این ایام در بین ادارات و سازمان‌های استان به‌منظور فضاسازی متناسب این ایام.
بی‌شک برگزاری چنین برنامه‌ها و محافلی که با نام امام خمینی(ره) زینت یافته است می‌تواند زمینه تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را ایجاد کند.

captcha