نوای قرآن از حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز به گوش می‌رسد
کد خبر: 3605304
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

نوای قرآن از حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز به گوش می‌رسد

گروه فعالیت‌های قرآنی: در راستای اجرای طرح «ضیافت الهی» در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزةبن‌موسی‌الكاظم(ع) شیراز، مراسم ترتیل‌خوانی قرآن كریم به‌صورت روزانه در ایام ماه مبارك رمضان در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با ایام رمضان المبارک طرح «ضیافت الهی» در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزةبن‌موسی‌الكاظم(ع) شیراز اجرا می‌شود.

در راستای اجرای این طرح،‌ برنامه‌های قرآنی و فرهنگی مختلفی نظیر سخنرانی، بیان حدیث، تفسیر و جزءخوانی قرآن کریم و همچنین قرائت ادعیه‌های مختلف در این حرم مطه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن ذوالانواری، امام جماعت این حرم مطهر امروز، 10 خردادماه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان کلیه نمازهای یومیه به صورت جماعت برگزار می‌شوند، گفت: پس از اقامه نماز ظهر و عصر در این مسجد متبرکه در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) نیز ویژه برنامه‌هایی همچون سخنرانی، بیان حدیث و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود که حدود 200 نفر در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

وی با تصریح اینكه همه روزه قبل از اذان مغرب مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در این حرم برگزار می‌شود، گفت:‌ این حرم مطهر در طول ماه مبارک رمضان بابرپایی سفره‌های افطار میزبان روزه‌داران است و روزانه بالغ بر 600 نفر در مراسم افطاری این حرم شركت می‌كنند.

ذوالانواری ادامه داد: همچنین قرائت ادعیه‌های جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی و بر سر گذاشتن قرآن کریم در شب‌های قدر از دیگر برنامه‌هایی است که در مسجد حرم علی‌بن حمزه(ع) انجام می‌شود و همه ساله بالغ بر دو هزار نفر در این مراسم معنوی مشاركت می‌كنند.

captcha