تلاش دشمن برای برداشتن اسلامیت انقلاب است/ انتقاد از بروز جریان‌های ضدفرهنگی در شیراز
کد خبر: 3605283
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
محبی‌پور:

تلاش دشمن برای برداشتن اسلامیت انقلاب است/ انتقاد از بروز جریان‌های ضدفرهنگی در شیراز

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز بر این نكته تأكید كرد كه راهکار دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی این است كه پوسته انقلاب بماند ولی از داخل تهی باشد و این هدف را با انحراف در افکار عمومی، استقلال‌خواهی، آزادخواهی و آزادی‌طلبی دنبال می‌كند تا اسلامیت انقلاب برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز امروز، 10 خردادماه در مراسم تكریم و معارفه فرماندهان شش حوزه مقاومت بسیج محلات محدوده غرب شیراز وابسته به این ناحیه از سپاه با اشاره به در پیش بودن 14 خردادماه، سالروز رحلت بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی گفت: در شهرمقدس شیراز مراسم گرامیداشت امام راحل در حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار می‌شود تا راه روشن امام که همان وصیت نامه ایشان است مدنظر باشد.

وی، وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را راه روشنی دانست كه امام راحل برای ملت ایران ترسیم كرده است و ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی مسئله مهم اسلامیت انقلاب ماست که با کودتا و دگرگونی سیاسی به‌وجود نیامده است، هر چند در مقابل کسانی هستند که مقررات اسلامی را کنار بگذارند یا معکوس نشان دهند.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز گفت: راهکار دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی این است كه پوسته انقلاب بماند ولی از داخل تهی باشد و این هدف را با انحراف در افکار عمومی، استقلال‌خواهی، آزادخواهی و آزادی‌طلبی دنبال می‌كند تا اسلامیت انقلاب برداشته شود و فقط نامی از آن باقی بماند.

وی در ادامه به سند 2030 كه در دستور كار آموزش و پرورش قرار گرفته است، اشاره كرد و گفت: درباره این سندی كه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است، ما نمی‌گوییم كه مسئولان این سند را امضا كرده‌اند تا اخلاقیات را زیر پا بگذارند اما برخی از موارد را در این سند مشاهده می‌كنیم كه این مسائل در آن رعایت نشده است.

محبی‌پور ادامه داد: به عنوان مثال در کتاب دهم کتاب سواد رسانه‌ای كه اكنون برای دانش‌آموزان تدریس می‌شود در صفحه‌ای از این كتاب عكس بازیكن فوتبالیست خارجی وجود دارد که بر روی یك دست آن خالکوبی و در دست دیگر آن چهره‌ای مستهجن حک شده است و این مسئله فرهنگ چنین مسائلی را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند اما آیا آموزش و پرورش می‌تواند بگوید اشتباه شده است! این‌ها مسائل خلاف دینی ماست.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز همچنین به اتفاق جشن پیروزی انتخاباتی اخیر در شیراز اشاره کرد و افزود: در این جشن یك مسئول اجرایی می‌گوید در این جشن بخش بانوان و آقایان جدا باشد، اما می‌گویند باید با هم باشند و این مسئله را شاید اگر تاریخ را ورق بزنیم در جشن‌های فرهنگ شیراز در سال 51 و 52 مشاهده می‌كنیم.

وی انجام چنین حركاتی را جریانی ضد فرهنگی برای تهی كردن ارزش‌ها دانست و گفت: متأسفانه شیراز در این موضوعات پیش‌قدم می‌شود.

محبی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فرماندهان بسیج و پایگاه‌های مقاومت بر این نكته تأكید كرد كه مسجد محور ارتباط با مردم است و ادامه داد: در محله 5 هزار نفری که 200 الی 300 نفر از مردم آن درمسجد حضور می‌یابند اینکه تنها دورهم بشینیم کاری نکرده‌ایم! لذا باید ارتباط با مردم تعریف کنیم و این هوشیاری رده‌های بسیج را می‌طلبد كه با افراد اثرگذار ارتباط بگیرند.

وی با تصریح اینكه بسیجیان هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی سوء را برای مردم بیان كنند، گفت: امروز رسانه‌های مجازی كار مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی را پیچیده كرده است.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز همچنین از اظهارات برخی از افراد درباره بسیجیان ابراز ناراحتی كرد و گفت: در شیراز یكی از افرادی كه كاندیدای انتخابات شورای شهر شده بود اما رأی نیاورد، گفته بود كه بسیجی خوب است اما مرده آن! و اینان افرادی هستند كه به دنبال مقاصد سیاسی خود هستند.

محبی‌پور در ادامه با بیان اینکه امنیت و مشارکت موضوع مهم انتخابات اخیر بود، گفت: در 16 انتخابات گذشته استان فارس، انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه امن‌ترین انتخابات بود.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در این انتخابات تأكید كرد كه مردم نشان دادند وقتی پای مشارکت پیش می‌آید به نظام جمهوری اسلامی اعتماد دارند و این فارغ از نگاه فکری آنان است.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز در پایان با اشاره به معارفه یكی از فرماندهان نسل جوان سپاه در این مراسم گفت: هر سازمانی نیاز به نوشوندگی و تغییر و جابه‌جایی دارد که در همین راستا در ابتدای سال تصمیم گرفتیم تا معارفه شش فرمانده حوزه بسیج شهریسپاه ناحیه ثارالله(ع) را اجرایی كنیم.

captcha