اولویت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های فارس، محوریت قرآن و نماز است
کد خبر: 3605218
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
حیات‌الغیب:

اولویت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های فارس، محوریت قرآن و نماز است

گروه اجتماعی:‌ مدیركل زندان‌های فارس بر این نكته تأكید كرد كه در بحث فعالیت‌های فرهنگی، اولویت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی این مراكز ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی با محوریت قرآن و نماز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 10 خرداد در حاشیه بازدید مدیركل ارشاد فارس از زندان‌های مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شیراز به تشریح فعالیت‌های این مراكز پرداخت و گفت: در بعد فرهنگی، ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی با محوریت قرآن و نماز در اولویت برنامه‌هایی اصلاحی و تربیتی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ٥٤ روحانی در زندان‌های استان به‌صورت پاره وقت و تمام وقت در زمینه اقامه نمازهای جماعت، برگزاری کلاس‌های اصول، عقاید و احکام مشغول فعالیت هستند.

حیات‌الغیب گفت: همچنین بیش از ٧٠ هزار کتاب با عناوین مختلف در کتابخانه‌های زندان‌های استان وجود دارد و مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف بین زندانیان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشن ریشه‌كنی بیسواد طی سال‌های متوالی در زندان مركزی شیراز خبر داد و گفت: هم‌اكنون تعدادی از زندانیان نیز در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه پیام‌نور و علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ٩هزار گواهینامه در رشته‌های مختلف برای زندانیان صادر شده است،‌ گفت: در زمینه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان، اقدامات خوبی در تعامل با ادارات کل فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری استان در قالب تفاهم‌نامه انجام شده است و با شرکت در کلاس های حرفه آموزی، گواهینامه حرفه آموزی به زندانیان اعطا می شود بدون اینکه نامی از زندان گواهینامه آنان قید شود و زندانیان می‌توانند پس از آزادی با مراجعه به مرکز خدمات اجتماعی مراقبت بعد از خروج از امتیازات این گواهینامه‌ها استفاده كنند.

حیات‌الغیب همچنین با یادآوری این نكته كه خدمات بهداشتی و درمانی برای کلیه زندانیان در درون زندان رایگان است و افراد با بیماری‌های حاد به مراکز درمانی بیرون از زندان اعزام می‌شوند، گفت: افرادی که در زندان‌ها به‌سر می‌برند بخشی از جامعه هستند اگر ما بتوانیم این افراد را اصلاح و به جامعه بازگردانیم کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم و در تعامل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با توجه به برگزاری مراسم شب شعر در زندان، انتظار می‌رود شاعران در این مراسم مشارکت داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های فارس در پایان به تبیین انتظارات خود از اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: انتظار می‌رود این اداره‌كل در زمینه اعزام داور در جشنواره‌های استانی و کشوری هنری زندان‌ها، مجوز نگارخانه در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی شیراز، توزیع بن کتاب نمایشگاه‌های کتاب در بین زندانیان علاقه‌مند و خانواده آنان به منظور تشویق آنان، استفاده از سالن‌های موجود در استان به منظور برگزاری همایش‌های استانی و کشوری، تأمین مربی در حوزه‌های مختلف تئاتر، موسیقی، سرود و خطاطی همکاری كنند.

captcha