جشن گلریزان ماه مبارک رمضان در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3603777
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

جشن گلریزان ماه مبارک رمضان در کردستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید بر این موضوع که جشن گلریزان امسال نیز همچون سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و گفت: ماه پر خیر و برکت رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی و تزکیه نفس است. که شرکت در این مراسم در این ماه مبارک اجر فراوانی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان امروز، ششم خردادماه در جلسه برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشن گلریزان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 270 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کردستان تحمل حبس می‌کنند.

وی افزود: این تعداد زندانی به دلیل انجام غیرعمد فعلی که قانون‌گذار آن را جرم دانسته از جمله مهریه و نفقه، بدهکاری مالی (بجز کلاهبرداری)، تصادف، حوادث کارگاهی و مواردی از این دست روانه زندان شده اند که برای آزادی آنان از زندان و بازگشت به آغوش گرم خانواده هایشان مبلغ 20 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید بر این موضوع که جشن گلریزان امسال نیز همچون سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و بیان کرد: ماه پر خیر و برکت رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی و تزکیه نفس است و در همین راستا کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که به حق از اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز هستند، در این ماه مبارک اجر و پاداش اخروی فراوانی نزد خداوند متعال خواهد داشت.

ابراهیمی، صدا وسیما را دارای نقشی مهم و تاثیرگذار در فرهنگ سازی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دانست و اعلام کرد: خوشبختانه طی چندسال گذشته کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سیری صعودی داشته که حقیقت این موضوع را می‌توان از حضور پرشور مردم، مسئولین و خیرین در جشن های گلریزان به خوبی دریافت.

وی عنوان کرد: خوشبختانه صدا وسیمای مرکز استان با تعامل هدفمند و خوب خود با ستاد دیه تاثیر بسزایی در تنویر افکار عمومی در خصوص موضوع زندانیان جرائم غیرعمد داشته است.

نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان حضور مردم را موجب دلگرمی دست اندرکاران برگزاری جشن گلریزان دانست و یادآور شد: مردم حامیان اصلی ستاد دیه می باشند و امیدواریم امسال نیز با دستان سخاوتمند خود تعدادی دیگر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد را به آغوش گرم خانواده هایشان بازگردانند.

captcha