اعلام برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در فارس/ برپایی روزانه 1000 محفل جزءخوانی قرآن
کد خبر: 3601290
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

اعلام برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در فارس/ برپایی روزانه 1000 محفل جزءخوانی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در تشریح برنامه‌های قرآنی ایام بهار قرآن در این استان از برپایی روزانه بیش از یك هزار محفل جزءخوانی قرآن كریم در نقاط مختلف فارس خبر داد.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به تشریح برنامه‌های قرآنی این استان در ایام ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: تمام تشكل‌ها و مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در ایام ماه مبارك رمضان اقدام به برپایی محافل قرآنی می‌كنند.

فعالیت 5000 حسینیه و مسجد در فارس

وی افزود: همچنین در فارس قریب 5 هزار مسجد و حسینیه وجود دارد كه آنان نیز در ایام بهار قرآن، محافل قرآنی متعددی اعم از محفل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن كریم را برپا می‌كنند.

موسوی از برپایی روزانه بیش از یك هزار مراسم جزءخوانی در ایام ماه مبارك رمضان در نقاط مختلف فارس خبر داد و گفت: این مراسم‌ها در تمام تشكل‌های قرآنی مردمی، مساجد و بقاع متبركه برپا می‌شوند كه بخشی از آن‌ها به عهده اوقاف است.

اشاره به 12 مراسم شاخص جزءخوانی قرآن در 12 شهرستان

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: در این راستان 12 مراسم شاخص جزءخوانی و بزرگ در بقاع متبركه، مساجد جامع و یا حسینیه‌های بزرگ 12 شهرستان در ایام ماه مبارك رمضان شامل می‌شوند كه شامل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز، استهبان، گراش، ارسنجان، لامرد، لارستان، فسا،‌ سپیدان،‌ نی‌ریز، فیروزآباد، آباده و اقلید هستند.

برپایی 6 محفل انس با قرآن با حضور اساتید بین‌المللی

وی با بیان اینكه 50 محفل انس با قرآن شاخص در نقاط مختلف فارس در ایام رمضان برگزار می‌شود، اظهار كرد: همچنین 6 محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی از 18 تا 20 خردادماه در 6 شهرستان فسا، استهبان، نی‌ریز، ارسنجان، مرودشت و شیراز برپا خواهد شد.

موسوی با بیان اینكه این‌ها برنامه‌های مصوب و قطعی شده هستند، گفت: هنوز هم درصدد اجرای برنامه‌های مختلف دیگری هستیم كه اگر قطعیت آن‌ها محرز شد، اعلام خواهیم كرد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در پایان یادآور شد كه این برنامه‌ها با همكاری ادارات و دستگاه‌های مختلفی اعم از اوقاف، بسیج و یا بعضاً ارشاد در برخی از شهرستان‌ها برپا می‌شوند.

captcha