اعزام بیش از 2 هزار دانش‌آموز به مناطق محروم استان اردبیل
کد خبر: 3601186
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
در قالب اردوهای جهادی؛

اعزام بیش از 2 هزار دانش‌آموز به مناطق محروم استان اردبیل

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: در سال گذشته 2500 دانش‌آموز به اردوی جهادی 10 روزه اعزام شدند و طی این اقدام 70 مدرسه مناطق محروم به مساحت 59 هزار متر مربع زیباسازی و مرمت شد.

عظیم سرداری، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌الملل قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: امسال قرار بر این است که 1300 واحد زود بازده و کوچک را در استان راه اندازی کنیم و برای این کار تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای 135 نفر پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه محبوبیت سپاه و بسیج در بین مردم ناشی از عمل به وظیفه و خدمت رسانی خالصانه و بی‌منت بوده، اظهار کرد: در سال گذشته دو ماموریت؛ بکارگیری گروه های مردمی و تکمیل طرح های نیمه کار مناطق محروم شامل؛ مسجد،خانه های بهداشت، خانه عالم، غسالخانه و سایر موارد را در برنامه کاری داشتیم که 24 هزار نفر طی اردوی 1-3-7-10 روزه به یاری مناطق محروم شتافتند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اقدامات این معاونت را در سه بخش خدمات رسانی و محرومیت زدایی- سازماندهی و اعزام گروه های جهادی ـ اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید با محوریت کار آفرینی، برشمرد و ادامه داد: در سال گذشته در 12 عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی نزدیک به 16 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای 1140 نفر اعطاء شد که 2 هزار نفر با این تسهیلات مشغول به کار و تولید شدند.
سرهنگ پاسدار سرداری با اشاره به آموزش افراد برای مهارت آموزی ایجاد کسب و کار گفت: 2500 نفر با مشاغل خانگی آشنا شدند که در این باره 2 هزار مشاوره تخصصی رایگان ارائه شده است.همچنین 12 همایش و 20 نمایشگاه سال گذشته با محوریت محصولات تولیدی اقتصاد مقاومتی در استان دایر شد.
وی گفت: بسیج سازندگی همگام با جهاد کشاورزی برای اتصال دو روستا با یکدیگر به‌منظور کم کردن فاصله کشاورز نمونه و عادی و نیز جلو گیری از تخریب اراضی و ارتقاء بهره وری تولیدات کشاورزی را در برنامه کاری خود داریم.
سرهنگ پاسدار سرداری با بیان اینکه طبق ارزیابی و سنجش ماموریت گروه های جهادی توسط داوطلبین مردمی جذاب و پر نشاط گزارش شده و آماده اعزام گروه بسیج رسانه برای حضور در مناطق محروم برای پوشش خبری هستیم.
مسئول معاونت بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل در ادامه گفت: 2500 دانش آموز به اردوی جهادی 10 روزه اعزام شدند و طی این اقدام 70 مدرسه مناطق محروم به مساحت 59 هزار متر مربع زیباسازی و مرمت شد.
سرداری در ادامه افزود: 140 تیم پزشکی عمومی و دو مورد تیم تخصصی پزشکی به مناطق محروم اعزام و در شهرستان نمین بیش از 40 روستا با جمعیت بالای سه هزار نفری ویزیت و غربال شدند که 700 نفر به بستری و جراحی هدایت شد.
captcha