مشاركت مردم پایه اصلی نظام است/ حفیظ و علیم بودن؛ ویژگی‌های انتخاب اصلح در فرهنگ قرآن
کد خبر: 3600479
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
ارباب سلیمانی در گفت‌وگو با ایكنا:

مشاركت مردم پایه اصلی نظام است/ حفیظ و علیم بودن؛ ویژگی‌های انتخاب اصلح در فرهنگ قرآن

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور بر این نكته تأكید كرد كه از ابتدای شكل‌گیری انقلاب اسلامی، مشاركت مردم پایه اصلی نظام قرار گرفت و ادامه داد:‌ آنچه كه در فرهنگ قرآن برای انتخاب اصلح مطرح شده است، دو مسئله حفیظ بودن و علیم بودن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كشور در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ با تأكید بر اهمیت مشاركت در انتخابات گفت: ‌اساساً در كشور ما از زمانی كه انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد موضوع حضور مردم و مشاركت آن‌ها به‌عنوان مهم‌ترین پارامتر و مؤلفه در بحث‌های امام(ره) مطرح بود.

در انتخابات، مشاركت مردم به تمام جهانیان نشان داده می‌شود

وی افزود:‌ همین امر موجب شد كه در همان سال اول بعد از انقلاب ما شاهد اولین انتخابات باشیم و به این ترتیب انتخابات در اولین فرصت كلید خورد و به این ترتیب مشاركت مردم به جهانیان نشان داده شد و پایه اصلی نظام قرار گرفت.

انتخابات در فرهنگ ما دارای اصالت دینی است

ارباب سلیمانی اظهار كرد: موضوع مشاركت و به تعبیر دیگر مردم سالاری دینی كه در فرهنگ ما دارای ریشه و اصالت دینی و مذهبی است، مسئله‌ای است كه در انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌كند و انتخابات نماد این حركت است.

رئیس ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور همچنین به ویژگی‌های انتخاب اصلح از منظر قرآن كریم نیز اشاره كرد و گفت: آنچه كه در فرهنگ قرآن مشاهده می‌شود خصوصاً در سوره یوسف(ع) زمانی كه حضرت خود را به عنوان خزانه‌دار مطرح می‌كند بر روی دو مسئله حفیظ بودن و علیم بودن تأكید دارد.

كسانی كه در پست‌های كلیدی قرار می‌گیرد باید تعهد و تخصص لازم را داشته باشند

وی ادامه داد: یعنی كسانی باید در پست‌های كلیدی نظام جمهوری اسلامی قرار گیرند كه این دو ویژگی را داشته باشد؛ از یك طرف تعهد لازم داشته و از سوی دیگر تخصص كار اجرایی داشته باشند در حدی كه مشكلات و موانعی كه پیش‌رو است را به خوبی بشناسند و راه‌های حل مشكلات هم بدانند.

ارباب سلیمانی بر این نكته تأكید كرد كه ما باید توجه كنیم كه در یك نظام ولایی به سر می‌بریم و همه شخصیت‌های این نظام ضمن اینكه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شوند اما در رأس این نظام، ولی فقیه قرار دارد كه باید در تمام سطوح و قوا ما باید شاهد پیروی ازدستورات ولی فقیه باشیم.

captcha