جامعه امروز به معرفی الگوهای اسلامی نیاز دارد
کد خبر: 3599096
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

جامعه امروز به معرفی الگوهای اسلامی نیاز دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جامعه امروز به معرفی الگوهای اسلامی نیاز دارد، چه الگویی می‌تواند برای مردم بهتر از الگوی قرآنی باشد، وقتی از خدام قرآنی تقدیر می‌کنیم به نوعی به معرفی آنها می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شب گذشته، 23 اردیبهشت‌ماه، در مراسم یادبود مرحوم محمدکاظم حسن‌زاده، از پیشکسوتان قرآنی که در مسجد ابوالفضلی‌ها واقع در بولوار اول طبرسی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید چهره‌های قرآنی را به نسل جوان امروز معرفی کنیم، بیان کرد: چهره‌های ورزشی و هنری برای جامعه معرفی شده‌اند و تا حدی مورد توجه هستند اما چهره‌های قرآنی شناخته شده نیستند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا، ادامه داد: یکی از علت‌های شناختن چهره‌های هنری و ورزشی توسط مردم، معرفی آنها از طریق صدا و سیما است، متأسفانه خیلی دیر به فکر تأسیس شبکه قرآن افتاده‌ایم.
جامعه امروز به معرفی الگوهای اسلامی نیاز دارد
حجت‌الاسلام کاظمی‌‌نسب در بخش دیگری از سخنانش، اعلام کرد: جامعه امروز به معرفی الگوهای اسلامی نیاز دارد، چه الگویی می‌تواند برای مردم بهتر از الگوی قرآنی باشد، وقتی از خدام قرآنی تقدیر می‌کنیم به نوعی به معرفی آنها می‌پردازیم.
وی با بیان اینکه اگر مفاخر قرآنی به مردم معرفی شوند در واقع خود قرآن به آنها معرفی شده است، افزود: یکی از برنامه‌های ارشاد در سال 96 برگزاری محافل تجلیل از چهره‌ها و فعالان و پیشکسوتان قرآنی است که از خرداد‌ماه شروع خواهیم کرد تا مردم بیشتر با فعالان قرآنی آشنا شوند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سبک زندگی قرآنی یکی از حوزه‌هایی به شمار می‌رود که در آن کمتر کار شده است، امروز اگر ما گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستیم، علتش این است که از قرآن فاصله گرفته‌ایم، در حالی که قرآن در بین ما وجود دارد. 
حل شدن آسیب‌های اجتماعی جامعه با سبک زندگی قرآنی
 وی در همین خصوص افزود: اگر ما می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق حل شود باید قرآن را در بین مردم و زندگی روزمره ترویج دهیم چراکه قرآن برنامه‌های بسیاری در زمینه آسیب‌های اجتماعی دارد، لذا باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.
captcha