نخستین اثر مشاركت در انتخابات، امنیت پایدار و درون‌زاست
کد خبر: 3599014
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
حسنی:

نخستین اثر مشاركت در انتخابات، امنیت پایدار و درون‌زاست

گروه سياست و اقتصاد: فرماندار ویژه لارستان با تأكید بر مشاركت گسترده در انتخابات گفت:‌ اولین اثر مشاركت در انتخابات امنیتی پایدار و درون‌زایی است که این امنیت پایدار و درون‌زا زمینه رشد و توسعه در تمامی ابعاد جامعه را فراهم می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در جمع دانشگاهیان این شهرستان با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: اگر مردم نسبت به دولت‌مردان و حاکمیت احساس رضایت داشته باشند، قطعاً انتخابات همراه با رضایت و آرامش خواهد بود.

وی افزود: مردم خودشان را در سرنوشت کشور شریک می‌دانند و وقتی چنین احساسی کنند، احساس رضایتمندی به توده‌های مردم نیز دست می‌دهد و اگر چنین رضایت‌مندی ایجاد شود، امنیت داوطلبانه خواهد شد و وقتی امنیت داوطلبانه و توسط خود مردم ایجاد و درون زا شود دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند چنین امنیت درون‌زا و مشارکت‌پذیری را که توسط مردم ایجاد شده است از آن جامعه سلب کند، بنابراین اولین اثر مشاركت در انتخابات امنیتی پایدار و درون‌زایی است که این امنیت پایدار و درون‌زا بستر رشد و توسعه در تمامی ابعاد جامعه را فراهم می‌سازد.

حسنی ادامه داد: اگر بحث سرمایه‌گذاری و اقتصاد توانمند و متکی بر توانمندی‌های درونی است این سرمایه‌گذاری و این اقتصاد تمایل به جایی دارد که امنیت باشد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه انتخابات اولین اثرش بحث امنیت، اقتصاد درون‌زا و متکی بر توانمندی‌ های داخلی است، گفت: این موضوع ناشی از برگزاری انتخابات سالم و تأثیرگذار و مشارکت‌پذیر است و یقیناً این اعتماد، پشتوانه اقتدار ملی را در بر خواهد داشت و تأثیری بسزایی در عرصه داخلی و در زمینه اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی دارد.

وی، اقتدار هر کشوری را ناشی از توانمندی‌های داخلی در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: اگر دولت‌مردان ما در صحنه دیپلماسی یا قدرت دفاعی یا در عرصه‌های نظامی از پشتوانه مردمی و مشارکت حداکثری مردم برخوردار باشند، یقیناً اقتدار بین‌المللی را شاهد خواهیم بود و در معادلات جهانی نیز خیلی خوب به پیش خواهیم رفت.

معاون استاندار فارس بیان کرد: برای آنکه بتوانیم از حقوق نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع کنیم و یا اینکه بتوانیم با قدرت بیش از پیش در صحنه‌های جهانی و در مسائل و معادلات خارجی قوی ظاهر شویم، در وهله اول با استفاده از همین انتخابات باید عرصه‌های مختلف اجتماعی خودمان را توانمند کنیم و بعد از آن این مشارکت را بالا ببریم. اما لازمه همه این مسائل که گفته شد انتخاباتی سالم، قاعده‌مند و قانونمند خواهد بود.

حسنی اظهار كرد: انتخابات به همان اندازه که برای ما فرصت ایجاد کرده است و یا به همان اندازه که نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصتی را برای ما فراهم كرده است تا از آن بهره‌مند شویم اگر خوب برگزار شود تأثیرات زیادی را در جامعه خواهد داشت، اما اگر درست برگزار نشود به همان اندازه که فرصت است ممکن است خدایی ناکرده به تهدید تبدیل شود.

captcha