مهارت‌آموزی، 2 هزار نیازمند البرزی را صاحب شغل کرد
کد خبر: 3597705
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

مهارت‌آموزی، 2 هزار نیازمند البرزی را صاحب شغل کرد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: 2 هزار مددجوی جویای کار با شرکت در دوره‌های آموزش بلند‌مدت فنی و حرفه‌ای در مسیر اشتغال قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، به نقل از کمیته امداد البرز،علی سالارکیا، مدیرکل کمیته امداد البرز اظهارکرد: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده‌های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی با جدیت در حال انجام است‌.
وی افزود: این مددجویان فاقد مهارت لازم بودند که بر اساس علاقه‌مندی و سنجش بازار کار با هماهنگی کمیته امداد برای گذراندن دوره‌های آموزشی بلندمدت به سازمان فنی و حرفه‌ای و با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی شدند .
سالار کیا گفت: توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند .
این مسئول بیان کرد: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل، بین 50 تا 80 میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین 250 تا 300 میلیون ریال است که بیشتر در زمینه‌های خدماتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود.
captcha