عدالت آموزشی از برجام هم مهم‌تر است
کد خبر: 3597486
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
آذری:

عدالت آموزشی از برجام هم مهم‌تر است

گروه اجتماعی: مدیركل آموزش و پرورش فارس اعتقاد دارد كه عدالت آموزش از برجام هم مهم‌تر است، چراکه با عدالت آموزشی می‌توان امید داشت که در سال‌های آینده دانش‌آموزان مناطق محروم نیز در نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور دخیل بوده و نقش موثری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در سومین همایش ملی تربیت معلم که با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره بر لزوم ایجاد عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزش از برجام هم مهم‌تر است، چراکه با عدالت آموزشی می‌توان امید داشت که در سال‌های آینده دانش‌آموزان مناطق محروم نیز در نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور دخیل بوده و نقش موثری داشته باشند.

وی گفت: تا زمانی که ساختار آموزش و پرورش متمرکز باشد اهداف نظام تعلیم و تربیت که افزایش کیفیت و نظام بهره‌وری است، تحقق نمی‌یابد .

مدیركل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه تعوری‌پردازی و زمینه‌سازی شرط لازم برای تحقق اهداف آموزش و پرورش است، گفت: نقشه‌کشی و تعوری‌پردازی بدون توجه به واقعیت‌های مختلف اقلیمی، اجتماعی و فرهنگی منجر به نتیجه نخواهد شد.

آذری با بیان اینکه معلم عنصری‌ترین عامل توسعه است، افزود: آموزش و پرورش از وزارتخانه‌های مظلوم است، چرا که انتخاب مواد اولیه آن که همان نیروی انسانی است در اختیار نظام تعلیم و تربیت نیست و تا زمانی که این اختیار به متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت واگذار نشود، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن بازخورد فعالیت دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش گفت: معلمینی را که برای خدمت در آموزش و پرورش استخدام می‌کنیم باید شرایط ماندگاری داشته باشد و لازمه این مهم آن است که با تمرکززدایی همه شاخص‌های موثر در آموزش و پرورش متناسب با شرایط جغرافیایی هر مکانی تعیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اهمیت مدرسه‌محوری افزود: سند تحول بنیادین زمانی اثرگذار خواهد بود که متغیرهای آن نیز که در به ثمر نشستن این سند نقش دارند، در اختیار آموزش و پرورش باشد .

آذری با تأکید بر لزوم ایجاد ابتکار در آموزش و تربیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: با کاهش مطالب تئوری درآموزش این دانشجویان و تأکید بر خلاقیت در آموزش و تربیت آن‌ها، باید کار تیمی و عملی را در بین آن‌ها ترویج داد.
captcha