تفسیر فرقه‌گرا تهدیدی جدی برای مسلمانان است/ لزوم مقابله با نگاه سكولار به قرآن
کد خبر: 3596496
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
مهرابی:‌

تفسیر فرقه‌گرا تهدیدی جدی برای مسلمانان است/ لزوم مقابله با نگاه سكولار به قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس خواستار حفظ وحدت بیش از و پیش مسلمانان با یكدیگر شد و گفت: تفسیر فرقه‌گرا از قرآن، تهدیدی جدی برای جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی تشكل‌های قرآنی شیراز خواستار حفظ وحدت بیش از و پیش مسلمانان با یكدیگر شد و گفت: تفسیر فرقه‌گرا از قرآن، تهدیدی جدی برای جهان اسلام است و نیاز امروز مسلمانان حفظ وحدت و استفاده از تفسیرهای تقریب‌گرای قرآن و همچنین توجه به مفاهیم آنان است.

وی با تصریح اینكه نجات امّت اسلامی از گمراهی منوط به ارتباط معنوی با کتاب خدا و اهل بیت پیامبر(ص) است، گفت: تمسّک به معنای درآویختن است، در آویختن به قرآن به معنای شناخت دستورات قرآن و پیروی از آن‌هاست و همین گونه است در آویختن به اهل بیت(ع)، یعنی نخست باید دستورهای آنان را شناخت، سپس آن‌ها را به کار بست.

مهرابی با تأكید بر اینكه باید توجه ویژه‌ای به مفاهیم قرآنی داشته باشیم، گفت: نگاه سکولار به قرآن از جمله آسیب‌هایی است که باید با آن مقابله شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: همه ما باید با قرآن انس بگیریم و در رفتار خود از توصیه‌های این کتاب الهی بهره ببریم چرا كه قرآن و اهل بیت(ع) چراغ راه هدایت بشر هستند.

وی در پایان تأكید كرد كه خداوند اطاعت از خود و رسول خود و اولی الأمر را واجب کرده است و لذا لازم است دستورات و رهنمون های قرآن و اهل بیت(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

captcha