تشریح وضعیت شعب و شیوه اخذ رأی انتخابات در شیراز
کد خبر: 3595136
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

تشریح وضعیت شعب و شیوه اخذ رأی انتخابات در شیراز

گروه سیاست و اقتصاد:‌ معاون سیاسی فرمانداری شیراز در تشریح وضعیت شعب و شیوه اخذ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان شیراز، از تقسیم این شهرستان به 12 مركز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی سعیدی، معاون سیاسی فرمانداری شیراز امروز، 11 اردیبهشت در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت شعب و شیوه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و گفت: كل شهرستان را به 12 مركز تقسیم كرده‌ایم و هر مركز متولی تعدادی از شعب اخذ رأی خواهد بود.

وی افزود: برای شهرستان شیراز در این دوره از انتخابات 725 شعبه اخذ رإی پیش‌بینی شده است كه در هر شعبه 2 صندوق اخذ رأی تعبیه شده است.

سعیدی با یادآوری اینكه در هر شعبه 2 نماینده فرماندار و هفت نفر عضو صندوق فعالیت خواهند داشت، گفت: 594 شعبه اخذ رای شهری، 121 شعبه روستایی و 10 شعبه عشایری، برای اخذ رای مردم شریف شهرستان شیراز پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی فرمانداری شیراز با یادآوری اینكه 648 شعبه ثابت و 77 شعبه سیار خواهد بود، گفت: از كل شعب اخذ رای 542 شعبه در شهر شیراز، 28 شعبه در شهر صدرا، 73 شعبه در بخش مركزی، 42 شعبه در زرقان و 40 شعبه در ارژن مستقر است.

وی گفت: در این دوره از انتخابات، تنها در شهر صدرا انتخابات شوراها به شیوه تمام الكترونیكی برگزار می‌شود و در سایر شعب این انتخابات نیمه الكترونیكی خواهد بود .

سعیدی با بیان اینكه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تمام شعب اخذ رأی دستی است، گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود كاروان‌ها به شهرهای مختلف برای شركت در انتخابات اندیشیده شده است كه در روز برگزاری انتخابات اعمال می‌شود .

معاون سیاسی فرمانداری شیراز همچنین گفت: تاكنون از بین 6 كاندیدای ریاست‌جمهوری تنها 2 كاندیدا نمایندگان خود برای برپایی ستاد انتخاباتی در شهرستان شیراز را معرفی كرده‌اند.

وی گفت: هر یك از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در شیراز امكان برپائی یك ستاد مركزی را خواهند داشت اما محدودیتی برای ایجاد ستادهای فرعی، جز در مناطق ممنوعه، وجود ندارد.

سعیدی محدوده ممنوعه برپایی ستادهای انتخاباتی را جغرافیای مركزی كلانشهر شیراز در حد فاصل چهارراه پیروزی، خیابان پیروزی، خیابان هجرت، خیابان ساحلی، میدان دانشجو، خیابان ملاصدرا، خیابان قصردشت و چهارراه پیروزی، اعلام و اضافه كرد: در این منطقه برپایی ستادهای اصلی و فرعی ممنوعیت قانونی دارد.

وی گفت: كاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در مهلت قانونی تبلیغات امكان برپایی ستاد را خواهند داشت و تعداد ستادهای اصلی در كلانشهر شیراز به تعداد مناطق یازده‌گانه شهرداری است؛ این ستادها باید در نصب بنرهای تبلیغاتی، قوانین را رعایت كرده و بنر به اندازه‌های تعیین شده تهیه و نصب كنند.

سعیدی با بیان اینكه تاكنون 42 نفر از كاندیداهای شوراها به دلیل تخلفات تبلیغاتی در شهرستان شیراز تذكر گرفته‌ و به فرمانداری شهرستان فراخوانده شده‌اند، گفت: در زمان بررسی صلاحیت‌ها 4 نفر از داوطبان به دلیل انجام تخلفات تبلیغاتی و اصرار بر انجام تخلف، احراز صلاحیت نشدند.

معاون سیاس فرماندار شیراز اظهار كرد: تمام كاندیداهای شوراها باید فعالیت تبلیغاتی در فضای مجازی را قبلا در بستر یكپارچه تبلیغات انتخابات كشور با نام اختصاری «بی‌تاك» ثبت كنند.

سعیدی گفت: انجام تبلیغات در رسانه‌های مكتوب روز پنج‌شنبه، 28 اردیبهشت و یك روز مانده به زمان برگزاری انتخابات ممنوعیت قانونی دارد و روزنامه‌ها باید از قانون تبعیت كنند.

معاون سیاسی فرمانداری شیراز همچنین از تمام رسانه‌هایی كه قصد انجام تبلیغات انتخاباتی را دارند و برای این موضوع مجوزهای قانونی را قبلا دریافت كرده‌اند خواست تا با مراجعه به نشانی اینترنتی www.samandehe.ir نسبت به دریافت نشان یا شناسه مربوطه اقدام لازم را انجام دهند .

به گزارش ایسنا، انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در روز 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد

captcha