شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و ملی است
کد خبر: 3593882
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و ملی است

گروه سیاسی: امام جمعه کرج با بیان اینکه همه در29 اردیبهشت‌ بدون گرایش به چپ و راست پای صندوق رأی حاضر می‌شویم گفت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی، اسلامی و ملی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، هشتم اردیبهشت درخطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن روزکارگراظهارکرد: بدون شک تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بدون تلاش کارگران امکان پذیر نیست.
وی افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور رونق پیدا کند باید زمینه اشتغال افراد به ویژه جوانان را فراهم کنیم چراکه بیکاری امروز به یکی از معضلات جدی کشور تبدیل شده است.
این مسئول بیان کرد: برای رسیدن به توسعه اقتصادی باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی را درجامعه ترویج دهیم چون این کار به نوعی تشکر از کارگران است.
حسینی همدانی با اشاره به وظیفه مسئولان برای ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی ابرازکرد: دستگاه‌های اجرایی ملزومات خود را از تولیدات داخلی انتخاب کنند.
نماینده ولی‌فقیه درالبرزدر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: کاندیداها باید مبنای برنامه‌های خود را برای حل مشکلات اساسی جامعه قرار دهند.
این مسئول ابرازکرد: رونق اقتصادی، از بین رفتن رکود و بیکاری، فعال شدن حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی باید مهم‌ترین برنامه‌های کاندیداها باشد.
امام جمعه کرج همچنین به سالروز شهادت آیت الله مطهری به عنوان روز معلم اشاره کرد و گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه مدونی برای آموزش وپرورش داشته باشند چراکه شایسته نیست معلمان با نقش برجسته‌ای که درجامعه دارند درگیر نیازهای اولیه ازجمله معاش باشند.
وی با اشاره به اینکه مسئله تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این مسئله به‌قدری مهم است که دشمنان برایش برنامه‌ریزی‌های کلان می‌کنند و می‌خواهند محتوای آموزشی خالی از تعالیم 
امام جمعه کرج با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی است افزود: همه در29 اردیبهشت‌ماه بدون گرایش به چپ و راست پای صندوق رأی حاضر می‌شویم چون این کاروظیفه‌ای عمومی است. 
وی توضیح داد: مردم باید نسبت به اینکه به چه کسی رای میدهند حساس باشند چون انتخاب آن‌ها رییس دولت اسلامی را مشخص می‌کند.
حجت الاسلام حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در حال حاضر کشور به دولتی توانمند نیاز دارد، گفت: به دولتی انقلاب و پرکار نیاز داریم دولتی که به کار جهادی اعتقاد داشته باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند همچنین خدمت به مردم را ارزش بداند و ضد اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و ویژه‌خواری باشد.
آیت‌الله حسینی همدانی گفت: به دولتی نیاز داریم که به توانایی بالای جوانان و شعار ما می‌توانیم اعتقاد قلبی داشته باشد و در مقابل دشمن منفعل نباشد، خطر دشمن را تشخیص دهد و شجاعانه عمل کند.
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مناظره‌های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: کاندیداهای که در این مناظره‌ها شرکت می‌کنند نباید جواب همدیگر را بدهند باید مسائل و راه‌کارها و برنامه‌ها ارائه شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اطرافیان کاندیداها بی‌فرهنگی نکنند، گفت: برخی دهان باز می‌کنند هرآن‌چه می‌خواهند می‌گویند این کار درستی نیست.
این مسئول گفت: بدون شک این دوره نیز مردم در پای صندوق‌های رای حضور پرشوری خواهند داشت و حماسه می‌آفرینند.

captcha