طی 5 سال تنها 2 میلیارد تومان به طرح ملی حفظ قرآن اختصاص یافت/ ظرفيت بی‌نظير جوانان در عرصه قرآن
کد خبر: 3591053
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
شرفخانی در گفت‌وگو با ایكنا:

طی 5 سال تنها 2 میلیارد تومان به طرح ملی حفظ قرآن اختصاص یافت/ ظرفيت بی‌نظير جوانان در عرصه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن به‌همت این سازمان گفت: برای این طرح در طی 5 سال گذشته، تنها 2 میلیارد تومان از منشور توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان اوقاف و امور خیریه تخصیص داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن به‌همت این سازمان، این طرح را یك كار منحصر به فرد در كشور برشمرد گفت: در سال گذشته 400 هزار نفر در آزمون كتبی این طرح در كشور شركت كردند.

وی با یادآوری اینكه مقام معظم رهبری در سال 90 فرمودند كه باید 10 میلیون حافظ قرآن در كشور تربیت شود، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در یك برنامه 4 ساله، تربیت یك میلیون حافظ قرآن در ابعاد مختلف را دنبال كرده و به آن رسیدیم.

برنامه‌ریزی 5 ساله برای تربیت یك میلیون و 500 هزار حافظ قرآن در كشور

شرفخانی از تداوم این طرح خبر داد و گفت: در یك برنامه 5 ساله، بنا داریم تا یك میلیون و 500 هزار حافظ قرآن را در كشور تربیت كنیم كه این كار را از سال گذشته آغاز كرده و قطعاً در آینده به آن خواهیم رسید.

مردم ظرفیت بی‌نظیری در عرصه قرآن دارند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور اظهار كرد: مردم، نوجوانان و جوانان ظرفیت بی‌نظیری در عرصه قرآن دارند، اما متأسفانه در امر حفاظت از مباحث قرآنی كمی عقب هستیم به عنوان مثال برای طرح ملی حفظ قرآن در طی این 5 سال، تنها 2 میلیارد تومان از منشور توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان اوقاف و امور خیریه تخصیص داده شد و تاكنون به جز این ملبغ، هیچ پول دیگری به این طرح اختصاص نیافته است.

آخرین تخصیص بودجه به طرح ملی حفظ قرآن مربوط به دو سال پیش است

وی با بیان اینكه آخرین تخصیص منشور توسعه فرهنگ قرآنی به طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه مربوط به دو سال پیش است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با این نگاه كه بتواند تدابیر و استراتژی مقام معظم رهبری را اجرایی كند، تاكنون به‌صورت جهادی در این عرصه فعالیت كرده است كه قطعاً ظرفیت آن بیش از این‌هاست.

captcha