دو هزار قرآن‌آموز در سبزوار تربیت شدند
کد خبر: 3589886
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
سال گذشته؛

دو هزار قرآن‌آموز در سبزوار تربیت شدند

گروه شهرستان‌ها: 58 کلاس حفظ قرآن در سال گذشته در سبزوار تشکیل شده که دو هزار قرآن آموز در آن‌ها تربیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، قدم برداشتن اداره اوقاف شهرستان سبزوار با حرکت به سمت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و تبدیل محل تدفین امامزادگان شهرستان سبزوار به قطب فرهنگی با اجرای 600 برنامه فرهنگی در سال 95 یکی از موفقیت‌های بزرگی است که در سال قبل برای این اداره ثبت شد.
با شرکت چندین هزار نفر از متسابقین در سال 95 در مسابقات قرآن اداره اوقاف سبزوار و رشد شش برابری شرکت کنندگان بخش مفاهیم قرآنی در سال 94 در این شهرستان نشان از اهتمام اداره اوقاف سبزوار بر رشد سریع برنامه‌های قرآنی در کنار طی گام‌های بلند در این زمینه با تاکید بر حفظ کیفیت آموزش‌ها دارد.
از دیگر فعالیت‌های قرآنی این اداره در سال 95 در سبزوار ساماندهی مربیان حفظ قرآن و پرداخت بخش زیادی از بدهی آن‌ها بود که برای تشویق مربیان قرآنی و تشویق آنان بر ادامه راه قرآنی برای ترییت شاگردان قرآنی انجام شد و گواه دیگری است که این اداره را مصمم کرده است که راه فعالیت‌های قرآنی بیشتری را طی کنند و در این راه شاگردان قرآنی موثری تربیت کنند.
از گامهای بلند دیگری که در سال 95 توسط اداره اوقاف شهرستان سبزوار برداشته شد ایجاد موقوفات قرآنی برای تامین هزینه‌های قرآنی از جمله هزینه تربیت شاگردان قرآنی و حافظان قرآن و هزینه اجرای برنامه‌های قرآنی بود که با ثبت پنج موقوفه قرآنی در این راه در سال 95 تا اندازه‌ای توانست این خلأ را پر کند.
در همین رابطه حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های سبزوار و خوشاب به خبرنگار ایکنا گفت: در سال گذشته 600 برنامه فرهنگی در 27 بقعه متبرکه این شهرستان‌ها اجرا شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن در سبزوار، بیان کرد: 58 کلاس حفظ قرآن در سال گذشته در سبزوار تشکیل شده که دو هزار قرآن آموز در آن‌ها تربیت شده‌اند.
گر چه در برخی نقاط از جمله روستاها هنوز با مشکلاتی روبرو هستیم و در برخی از روستاها طرح ملی حفظ قرآن به دلیل نبود مربی قرآن و دوری از مرکز سبزوار روی زمین مانده است ولی حرکت کلی و جهت‌دهی برنامه‌های قرآنی با ثبت موقوفات قرآنی جدید از موفقیت‌های بزرگی است که می توان گفت ریل گذاری این جاده بزرگ قرآنی در این شهرستان انجام شده است و در آینده با برنامه ریزی و مدیریت صحیح شاهد شکوفایی استعدادهای قرآنی در این زمینه خواهیم بود.
captcha