ابراز ارادت شیرازی‌ها در ایام ولادت مولود كعبه با اهدای 24 هزار شاخه گل به حرم‌های علوی و حسینی
کد خبر: 3588241
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

ابراز ارادت شیرازی‌ها در ایام ولادت مولود كعبه با اهدای 24 هزار شاخه گل به حرم‌های علوی و حسینی

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از اهدای 24 هزار شاخه گل طبیعی نفیس به حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) در عتبات عالیات همزمان با شب ولادت حضرت علی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 20 فروردین‌ماه از اهدای 24 هزار شاخه گل طبیعی نفیس به حرم های مطهر ائمه اطهار(ع) در عتبات عالیات همزمان با شب ولادت حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس طبق برنامه‌های هر ساله برای بار یازدهمین بار با همت اهالی سومین حرم اهل بیت(ع)، گل‌آرایی حرم‌های مطهر حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را در ایام با برکت 13 رجب در برنامه خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه این برنامه جزء لطف و عنایات خاصه اهل بیت رسول‌الله(ص) به مردم شیراز است، ادامه داد: هر ساله مردم شهر مقدس شیراز با اهدا و نثار شاخه گل‌های نفیس میلاد پر خیر برکت امام اول شیعیان و مولود کعبه را در جوار حرم مطهر آن امامان آسمانی جشن بگیرند.

قاسمی، تمام گل‌های مورد استفاده در این کار را طبیعی و مجلسی دانست و گفت: 24 هزار شاخه گل مورد استفاده شامل گل‌های لیلیوم، آنتریوم، رز هلندی و ایرانی، گل داوودی و نوع خوشه‌ای آن و همچنین گل میخک و گلایل و انوع برگ‌های تزئینی است که تماماً از بازار ایران خریداری و در این حرکت ماندگار استفاده می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اظهار کرد: تیم گل‌آرا به همراه تعدادی از افراد متبرع روز 11 رجب حرم منور حضرت امام حسین(ع) و حرم حضرت اباالفضل العباس(ع) را گل‌باران و روز 12 رجب حرم با صفا و مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) با گل‌های طبیعی و نفیس گلباران می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های این کار ماندگار را مردم شیراز از نذورات خود پرداخت می‌کنند، افزود: مردم ولایت دوست شیراز با این کار و ایفای نقش موثر در امر بازسازی، نوسازی و توسعه آن حرم‌ها، بارگاه‌های نور و قبه‌های بهشتی، بارها ارادت خاص و ویژه خود را به این خاندان مکرم و مطهر به اثبات رسانده‌اند.

captcha