بوجه فعالیت‌های قرآنی 96 نصف بودجه تئاتر است
کد خبر: 3584847
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

بوجه فعالیت‌های قرآنی 96 نصف بودجه تئاتر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل موسسه قرآنی روشندلان اصفهان گفت: بودجه فعالیت‌های قرآنی برای سال 96، 100 میلیارد مصوب شده که تقریبا نصف بودجه اختصاص یافته به تئاتر کشور است. در این راستا مسئولان قرآنی باید از مسئولین عالی رتبه کشور مصوب نشدن اعتبارات تعیین شده و تخصیص نیافته را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، سید مرتضی نیکزاد، مدیر عامل موسسه قرآنی روشندلان اصفهان روز گذشته به نمایندگی از موسسات قرآنی استان اصفهان در دومین جلسه هم‌اندیشی مدیران عالی رتبه استان اصفهان که با مدیران و خادمان موسسات قرآنی برگزار شد، با اشاره به تاریخچه شکل گیری برخی از موسسات قرآنی در استان اصفهان، اظهارکرد: از این دست فعالیت‌ها در استان اصفهان به وفور یافت می‌شود، اما باید اعتبارات مشخصی برای آنها لحاظ شود.

وی افزود: در سال 1390 قرار بر این شد به جز بودجه ای که در مجلس تصویب می‌شود، نیم درصد از اعتبارات دستگاه‌های مختلف به قرآن اختصاص پیدا کند که اکنون بخشی  از آن اجرا نشده است.

مدیر عامل موسسه قرآنی روشندلان اصفهان بیان کرد: همچنین در سال 1393، برای کل برنامه‌های قرآنی سراسر کشور، اعتبارات و بودجه اختصاص یافته 200 میلیارد تصویب گردید که در آخر سال مذکور،  فقط 98 میلیارد از آن تخصیص پیدا کرد.

نیکزاد ادامه داد: در سال 1394نیز مجلس،200میلیارد بودجه برای برنامه‌های قرآنی مصوب کرد که در اواخر این سال چنین اتفاقی حاصل نشد. و در سال 1395 کمسیون تلفیق مجلس بار دیگر، 200 میلیارد بودجه قرآنی تصویب کرد که تاکنون فقط 5 درصد از آن تحقق پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: برای سال 96 این بودجه به 100 میلیارد رسیده که تقریبا نصف بودجه اختصاص یافته به تئاتر کشور است. در این راستا مسئولان قرآنی باید از مسئولین عالی رتبه کشور مصوب نشدن اعتبارات تعیین شده و تخصیص نیافته را پیگیری کنند.

captcha