مادران شهدای البرزی تکریم شدند
کد خبر: 3583854
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

مادران شهدای البرزی تکریم شدند

گروه معارف: مدیرکل آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، صبر و استقامت مادران شهدا را مورد تجلیل قرار داد و گفت: پیشرفت روزافزون ایران اسلامی مرهون مقاومت و ایستادگی خانواده‌های شهدا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، وحید یعقوبی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، 23اسفند در آئین تکریم از مادران و همسران شهدا که در دبستان شاهد سلطانی برگزار شد، اظهارکرد: حضرت زهرا(س) بانوی دو عالم در بین زنان از جایگاه و مقامی والایی نزد خداوند متعال برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه به برکت وجود مبارک حضرت فاطمه(س) بانوان جوامع اسلامی عزت و کرامت یافتند، افزود: خداوند با هدیه فاطمه(س) به پیامبر مکرم اسلام(ص) به تمامی دیدگاه‌های ناقص و غلط درباره بانوان پایان بخشید.
این مسئول بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری(س) را شایسته‌ترین الگو برای بانوان برشمرد و تصریح کرد: اگر بانویی در جامعه اسلامی به دنبال الگویی می‌گردد؛ بهترین الگوی دینداری و ولایتمداری حضرت زهرای اطهر(س) است.
یعقوبی رعایت حجاب را به عنوان یک اصل ضروری برای دختران و زنان در جامعه یاد کرد و اضافه کرد: بانوی دو عالم همواره در راه ترویج دین مبارک اسلام با رعایت کامل حجاب و حیا پیشقدم بود پس شایسته است مقام و منزلت این بانوی بزرگوار بیش از پیش برای اقشار جوان جامعه تبیین شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ابرازکرد: آن حضرت مدافع راستین حریم ولایت بود و از وی می‌توان بعنوان مادر کرامت و انسانیت نام برد.
وی گفت: حضرت زهرا(س) الگویی کامل و برتر برای همه بانوان دنیاست و هر کس این بانو را الگوی خود قرار دهد، هیچوقت اسیر مشکلات دنیوی نمی‌شود.
این مسئول بیان کرد: امید داریم مردان و زنان جامعه اسلامی ایران در راستای آبادانی بیش از پیش کشور با محوریت شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بتوانند نقش موثری را ایفا کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در ادامه برحفظ دستاوردهای خون شهدا تاکید کرده و افزود: امنیت و استقلال کشور مدیون فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های این بزرگواران است.
یعقوبی بیان کرد: نقش مادران و همسران شهدا به عنوان حافظان اصلی آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی با اهمیت و ارزشمند است.
در این آئین تعدادی از دانش‌آموزان فرزند شهید، دلنوشته‌های خود را به پدران آسمانی خود قرائت کردند.
در این از 30 مادر و همسر شهید با اهدا گل و لوح اهدا شد.


captcha