حضرت زهرا(س) وفاداری و صداقت را به بشریت آموخت
کد خبر: 3583812
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
افشانی:

حضرت زهرا(س) وفاداری و صداقت را به بشریت آموخت

گروه اجتماعی: استاندار فارس حضرت زهرا(س) را الگوی بی‌بدیل مسلمانان و بلکه بشریت دانست که دفاع از عهد و وفاداری و صداقت را به بشریت آموخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سید‌محمد‌علی افشانی، استاندار فارس امروز، 23 اسفندماه در مراسم افتتاحیه همایش ملی «ریحانةالنبی» که در شهرستان مهر برگزار شد، حضرت زهرا(س) الگوی بی‌بدیل مسلمانان و بلکه بشریت دانست که دفاع از عهد و وفاداری و صداقت را به بشریت آموخته است و گفت: او الگوي دختران، مادران و همسران و همه آزادگان تاريخ بشريت است.

وی گفت: براي اينكه بتوانيم الگوهاي بي بديل خود را در تاريخ بشريت بشناسيم تا بتوانیم در مسیر آن‌ها گام برداریم، بايد حتماً مسير زندگي آن‌ها را مطالعه كنیم چرا که بدون مطالعه دقيق زندگي آنان چنین چیزی امكان‌پذير نيست.

استاندار فارس این مسئله را به خصوص برای خانه‌ای برشمرد که هم خانه شهادت است و هم سعادت و ادامه داد: تنها كساني مي‌توانند به سعادت برسند كه مسيرشان از اين خانه عبور كند و مطمئناً در تاريخ هيچكس همچنين خانه‌اي كه پدر و مادر و فرزندان با این خصایص سراغ ندارد.

افشانی با تأکید بر اینکه با شناخت دقيق اين خانواده است كه مي‌توان در سراي سعادت نشست و مسير را چگونه زيستن را خوب آموخت، گفت: تا زماني كه ندانیم چگونه حضرت زهرا(س) فاطمه شد نمي‌توان قدر اين جايگاه و مقام را دانست.

استاندار فارس با بیان اینکه باید مسیر زندگی حضرت زهرا(س) را به صورت دقیق و صحیح از ابتدا و تا انتها بررسی کرد تا به جایگاه این خاندان بزرگ پی ببریم، گفت: اگر در آغاز سده هفتم ميلادي معجزه تاريخ رخ نمي داد شايد امروز هيچ اثري از تمدن عربستان نمانده بود و صحراي عربستان در طول تاريخ تنها درسي كه به فرزندان خود آموخته بود اين بود كه بكش تا زنده بماني.

وی ادامه داد: در سرزميني كه دختر را مايه شرمساري و ننگ و در مقابل پسر را مایه نعمت می‌دانست، حضرت زهرا(س) با آن جایگاه رفیع متولد شد.

افشانی با تأکید بر اینکه تمام زنان و مردان مسلمان باید از زندگانی دختر پیامبر(ص) بهره جویند، گفت: ایمان قوی، وفای به عهد، بردباری و دفاع از حق و بهره‌گیری از فضائل انسانی تنها گوشه‌‎ای از خصایص این دختر بزرگوار پیامبر(ص) بود و او زهرا(س) چهره درخشان زن مسلمان و فروغ تابان معرفت و نمونه روشن پرهيزگاري است و براي هميشه تاريخ چون گوهري تابناک بر تربيت اسلامي مي‌درخشد.

استاندار فارس با تصریح اینکه حضرت زهرا(س) وارث خاندان و ارزش‌‎هاي خاندان خويش و اعتبار و ارزش پدر است، گفت: او کسی است که پدر دست مبارکش را می بوسید و این رفتار معلم بشريت در نظام قبيله‌‎اي بدوي باعث دگوگوني عميق در رفتار با دختران شد و به آن‌ها آموخت كه از رفتار خشن فرعوني دست برداريد و به قله شكوه انساني بياموزيد.

وی، فاطمه(س) را شريك در سختيها، شكنجه‌ها، دشمني‌ها و آشنا شدن با رنج و اندوه سال‌هاي سخت سياه و گرسنگي و تحريم مسلمانان دانست و گفت: مادرش خديجه بزرگ همدم و همراه پدر بود كه همه عمر را در ثروت و نعمت گذرانده بود اما همه را در راه پيامبر(ص) و خدا داده بود.

افشانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خشونت‌ها و سختی‌‎ها را در راه مبارزه حق علیه باطل تحمل می‌کرد، گفت: خانه فاطمه(س) و علی(ع) مهم‌ترین خانه تاریخ بشر بود که در آن پدر، مادر و فرزندان همگی معلمان بشریت هستند.

استاندار فارس تأکید کرد که به این دليل فاطمه(س) الگوي تاريخ بشر است كه زيستن را در مبارزه و گفتن را در مكتب صداقت و حكمت آموخت و كودكي را در طوفان و جواني را در سياست سپري كرده است.

افشانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اجرای سمیه و علی اصغر کاویانی، دو حافظ قرآن روشندل و معلول جسمی و حرکتی در این مراسم، به آنان هدیه سفر کربلای معلی را اعطا کرد.

captcha