سیر تا پیاز برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای فارس
کد خبر: 3582606
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

سیر تا پیاز برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای فارس

گروه اجتماعی: طبق اعلام مدیركل صدای و سیمای فارس، این مركز با تهیه و تولید ویژه برنامه‌های شاد و متنوع در ایام نوروز میهمان خانه‌های گرم و صمیمی مردم سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس امروز، 20 اسفندماه با بیان اینكه این مركز در ایام نوروز ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک و پخش می‌کند، گفت: برنامه‌های نوروزی مرکز فارس از قاب تلویزیونی دیده و صدای این مرکز متنوع‌تر از سال‌های قبل روی امواج رادیویی پخش می‌شود.

وی به تشریح این ویژه برنامه‌ها در سیمای فارس پرداخت و گفت: برنامه زنده «سرو ناز» از 28 اسفند 95 تا 13 فروردین 96 در 16 قسمت 90 دقیقه‌ای ساعت 21:30 هر شب از باغ عفیف‌آباد با حضور مردم پخش خواهد شد كه شامل بخش‌های گزارش مردمی در اره آداب و رسوم مردم شیراز ، دعوت از میهمانان فرهنگی و فرهیخته، نمایش طنز عروسکی سنتی، معرفی اماکن گردشگری فارس است.

سهرابی، معرفی آداب و رسوم فارس در شبکه‌های سراسری را رویکرد مرکز فارس دانست و گفت: «کاشانه مهر» با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی برای مخاطب عام و خانواده و زن و بخش‌های آموزش سفره هفت سین، آموزش غذاهای سنتی شیرازی، بحث پزشکی با موضوع حساسیت‌های فصلی در 15 قسمت 70 دقیقه‌ای ساعت 10 صبح از شبکه سراسری شما و فارس پخش می‌شود.

وی، اطلاع‌رسانی در برنامه‌های صدا و سیمای فارس را یک ضرورت برشمرد و گفت: در برنامه نگاه روز که با نام شمیم در خدمت مخاطبان خواهد بود، ظرفیتی ایجاد کردیم تا با حضور مسئولان تلاش‌ها واقدامات و برنامه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود. این برنامه هرروز در 15 قسمت 20 دقیقه‌ای ساعت 11:20 پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: ویژه برنامه تحویل سال با نام «بهارناز» با حضور مهمانان و چهره‌های علمی، فرهنگی ورزشی و قهرمانان ورزشی و نخبه‌های علمی همراه با خوانندگان بومی و ملی از 3 مکان، استودیو نوروزی، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و آرامگاه حافظ روز اول فروردین ساعت 10 صبح به‌مدت 4 ساعت و نیم با استفاده از سه تیم مجزا از سیمای فارس پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مسابقه نوروزی در 15 قسمت 20 دقیقه‌ای هرروز ساعت 13:30 ، برنامه کودک «گمپ گلا» با محوریت تأکید بر آداب و رسوم بومی، مهمانی رفتن، احترام به سالمندان، اهمیت دادن به صله ارحام، دید و بازدیدهای نوروزی، رعایت حقوق شهروندان با پخش انیمیشن‌های تولیدی مرکز، وله‌های شاد نوروزی، آیتم خدای من، زنگ تفریح، یک کار خوب ونمایش شخصیت‌هایی که با هم فرق دارد در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ساعت 18 ، گزارش‌های روزانه نوروزی با رویکرد اطلاع‌رسانی و انعکاس رخدادهای ایام نوروز در اماکن مختلف، گفت‌وگوبا مهمانان نوروزی، معرفی سوغاتی‌های شیراز در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای و برنامه جدید مشاعره «آستان ارادت» با محوریت مشاعره آیینی ویژه حضرت شاهچراغ(ع) با این ویژگی که این مشاعره در کنار خود ضریح ضبط شده است در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای ساعت 12:30 از دیگر ویژه برنامه‌های سیمای فارس در ایام نوروز
هستند.

این مقام مسئول اضافه كرد: گلچین برنامه‌های خوشا شیراز هر روز ساعت 15:30، گلچین هم ولایتی هر روز ساعت 21، جشنواره فیلم‌های سینمایی نوروزی هر روز ساعت 23:30، سریال خارجی هر روز ساعت 19:45، طنز آقای پنجیری هر روز ساعت 23 و شب آوا( موسیقی ) هرروز ساعت 23:15 سریال کبری 11 هرروز ساعت 19:45 مستندهای تولیدی مرکز(کمی آن سوتر، گلستان فارس)، مستندهای خارجی، کلیپ‌ها و میان برنامه‌های معرفی شهرستان‌ها، اماکن دیدنی فارس و معرفی هنرها، صنایع دستی و آداب و رسوم استان و میان برنامه‌های طنز و دوربین مخفی از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در این ایام است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به اینکه صدای مرکز فارس نیز با ویژه برنامه‌های متنوع وشاد در ایام نوروز با مخاطبان خود همراه خواهد بود، گفت: «تحویل بهار» ویژه تحویل سال به‌صورت زنده با بخش‌های گزارشی، کارشناسی و مصاحبه، نمایش، ترانه و سرود، بسته‌های صوتی فرهنگی، بهداشت و سلامت، گردشگری و معرفی استان ساعت 12 تا 15، نارنجستان به صورت زنده و جنگ شاد و سرگرم‌کننده با بخش‌های نمایش طنز، گزارش مردمی، تلفن و پیامک، ارتباط با شهرستان‌های استان و ارتباط با مراکز، مسابقه، بسته‌های فرهنگی ساعت 9:30 تا 12 از جمله این برنامه‌هاست.

«ساعت گل» با اجرای جنگ تفریحی و شاد و بخش‌های ارتباط با شهرستان‌های استان وارتباط با مراکز، مسابقه، بسته‌های فرهنگی ساعت 18 تا 20:30 ، «شب چراغ» با هدف اطلاع‌رسانی وارتباط با پلیس راه، هواشناسی، علوم پزشکی، بهداشت و درمان ساعت 22 تا 22:30 به‌صورت زنده، «کوچه باغ ترانه» با محوریت پخش ترانه‌های درخواستی مردم و بخش‌های محیط زیست، بهداشت و سلامت ساعت 15 تا 17 ، مجله سحرگاهی به صورت تولیدی و مجله ای با بخش‌های موسیقی، سرود و ترانه، گردشگری، کتاب و کتابخوانی، سلامت و تغذیه، سفر، پلیس و امنیت در نوروز، داستان‌خوانی، آداب و رسوم و سنت‌ها، سوغات و غذاهای سنتی از 3 بامداد تا 5 صبح ، از دیگر برنامه‌هایی بود كه سهرابی از آن‌ها نام برد.

مدیركل صدا و سیمای فارس اظهار كرد: علاوه بر این‌ها خبر مرکز فارس در ایام نوروز با بخش‌های خبرهای نوروزی از جمله اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در باره جاده‌های استان، آثار باستانی، مناطق تفریحی و گردشگری و دیگر اطلاعات ضروری با مردم استان و دیگر مهمانان نوروزی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینكه تعیین جدول زمان‌ بندی تولید و ارسال 28 گزارش از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها و پخش آن طی روزهای 27 اسفند تا 13 فروردین 96 در بخش خبر صورت می‌گیرد، گفت: مركز خبر با فرمانداران شهرستان‌ها نیز برای اعلام میزبانی از میهمانان نوروزی و تهیه مصاحبه نیز هماهنگی می‌كنند.

سهرابی از تهیه بیش از 20 گزارش جهت معرفی اماكن تاریخی و گردشگری، 25 گزارش رادیویی به صورت خبری و تولیدی، 5 گزارش درباره استفاده از طبیعت خدادادی با محوریت روز طبیعت، 2 گزارش خبری و تولیدی از روز دوازدهم فروردین‌ماه و حضور حداکثری مردم نی ریز در پای صندوق رای سال 58 و تولید یک مستند خبری از عملکرد واحد خبر مرکز فارس در این ایام خبر داد.

وی با اشاره به توجه جدی سازمان صدا وسیما به بهره‌گیری درست و مطلوب از فضای مجازی گفت: همکاران فعال صدا و سیمای فارس در این حوزه نیز با ارائه برنامه‌های کوتاه و اطلاع‌رسانی‌های به هنگام و ارائه اطلاعات خوب به مخاطبان فضای مجازی در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

مدیركل صدا و سیمای فارس همچنین راه‌اندازی رادیو نمای فارس را فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از این فضای جدید رسانه‌ای برای خدمات‌رسانی به مخاطبان دانست و گفت: همکاران رادیو برای استفاده از این فضا نیز برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود مخاطب را سرمایه رسانه دانست و گفت: رضایت مخاطب برای ما اصل مهمی است و امیدوارم تلاش‌های چند ماهه همکاران ما در برنامه‌ریزی برای برنامه‌های نوروزی به ثمر بنشیند و مردم از تلاش فرزندان خود راضی باشند.

captcha