گزارش ایكنا از كنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت در شیراز
کد خبر: 3582594
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

گزارش ایكنا از كنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت در شیراز

گروه اجتماعی: پنجمین كنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین پژوهشی درعلوم انسانی و مدیریت در شیراز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، پنجمین كنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین پژوهشی درعلوم انسانی و مدیریت امروز، 20 اسفندماه جاری در محل هتل آریو برزن شیراز در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا زمانی، دبیر اجرایی این همایش در مراسم افتتاحیه گفت: باتوجه به اهمیت علم و فنآوری در جهان امروز نیاز به کار علمی در ابعاد مختلف و در سطح بالا وجود دارد، در همین راستا دبیرخانه کنفرانس تمامی مقدمات و بسترهای لازم را جهت بهره‌مندی همه علاقه‌مندان به علم و دانش از مباحث مطرح شده در کنفرانس مهیا کرده است.

پخش آنلاین كنفرانس

وی افزود: همچنین به‌منظور كیفیت بخشی هر چه تمام‌تر این مجمع تخصصی از صاحب‌نظران و اندیشمندان دنیا تمامی مراحل برگزاری این اجلاس در قالب پخش مستقیم و آنلاین به‌صورت ویدئو کنفرانس انجام می‌پذیرد.

اخذ شناسه دیجیتال برای مقالات دريافتی

عضو هیئت رئیسه کمیته راهبردی در بیان دیگر مزایای مصوب شورای سیاستگذاری کنفرانس ادامه داد: اخذ کد DOL یا شناسه دیجیتال برای جلوگیری از هرگونه سرقت ادبی مقالات پژوهشگران به عنوان کاری بی همتا و انحصاری برای تمامی مقالات در نظر گرفته شده است که از دیگر مزایای آن می‌توان داشتن شناسه دائمی در همه مقالات- جذب ترافیک بیشتر و مؤثرتر به مقالات، تبدیل منابع به ابر لینک یا هایپرلینک، جلوگیری از خطاهای انسانی یا ماشینی در نگارش منبع یا رفرنس، شمارش واقعی تعداد ارجاعات به مقالات و متعاقب آن محاسبه واقعی قدرت نفوذ یا ایمپکت فاکتور برای مجلات، ارتقای شاخص واقعی علم‌سنجی یا scientometrics محققین و مالکین حقوقی مقالات نام برد.

زمانی همچنین راه‌اندازی کانال تلگرام به آدرس telegram.me/icsm2017 را از دیگر اقدامات انجام شده جهت سرعت در اطلاع‌رسانی خبرهای کنفرانس و دریافت پیشنهادات یا رفع اشکالات احتمالی کنفرانس برشمرد و گفت: با توجه به مکاتبات صورت یافته با ژورنال‌هایی که دارای نمایه‌های معتبر بین‌المللی و اسکپوس هستند، تمامی مقالات مورد پذیرش هیئت داوران به شرط ترجمه مناسب و عدم استفاده از گوگل ترانسلیت در ژورنال‌های تخصصی به چاپ می‌رسد که لیست ژورنال‌های گزینش شده در پایگاه اینترنتی کنفرانس موجود و قابل مشاهده است.

وی در ادامه پنجمین کنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت را نشستی کم نظیر و تخصصی در استان خواند و گفت: از ویژگی خاص این مجمع می‌توان شرکت تمامی دانشجویان با هر سطح علمی و هر مقطع تحصیلی نام برد.

برگزاری 4 دوره كنفرانس در كشورهای خارجی

زمانی همچنین در ادامه و در مصاحبه با خبرنگار ایكنا گفت: این پنجمین مرحله از كنفرانس دستاوردهای نوین پژوهشی درعلوم انسانی و مدیریت است كه به میزبانی ایران اسلامی برگزار می‌شود؛ اولین كنفرانس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات، دومین كنفرانس در دانشگاه آیدین تركیه، سومین كنفرانس در دانشگاه iumw مالزی، چهارمین كنفرانس در شارجه امارات و پنجمین آن به میزبانی شیراز در حال برگزاری است.

تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه كنفرانس تا پایان اسفندماه جاری

وی از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه كنفرانس خبر داد و گفت: با توجه به استقبال گسترده دانش‌پژوهان كشورمان مهلت ارسال مقالات كه تا دیروز اعلام شده بود، به پایان اسفندماه جاری و بعد از برگزاری این كنفرانس افزایش یافته است.

زمانی با بیان اینكه آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به کنفرانس در نشان اینترنتی کنفرانس به نشانی www.icsm2017.com قابل رؤیت است، گفت: جهت برگزاری این كنفرانس طی دو ماهه اخیر نشست‌های متعددی برگزار شد كه برخی از سازمان‌ها از این كار حمایت رسمی كردند.

دبیر اجرایی پنجمین كنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین پژوهشی درعلوم انسانی و مدیریت با اشاره به دست‌اندركاران این همایش گفت: این همایش به‌همت اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس و با حمایت سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه فجر فارس، دانشگاه امام حسین(ع) و معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر فارس، مؤسسه آموزش عالی علامه خویی، مركز جامع علوم اجتماعی و روانشناسی، مؤسسه آموزشی دارالحكمه كانادا و شهرداری شیراز برگزار شده است.

ارائه 10 مقاله علمی در روز برگزاری كنفرانس

وی با تصریح اینكه بیش از 10 مقاله در مراسم امروز ارائه می‌شود، گفت: ما تلاش كردیم تا از چهره‌های حوزوی و دانشگاهی جهت داوری آثار این كنفرانس كمك بگیریم.

زمانی با بیان اینكه برای این كنفرانس یكسری حمایت‌های معنوی نیز در نظر گرفتیم كه تمام سازمان‌ها و نهادهایی كه از این كنفرانس حمایت معنوی كنند، آرم و لوگوی آن‌ها به پوستر كنفرانس اضافه می‌شود، گفت: دانشگاه تفلیس مصر نیز از این كنفرانس حمایت معنوی كرده است.

محمدرضا مشكانی، رئیس این كنفرانس نیز به خبرنگار ایكنا گفت: نخستین دوره این همایش در خردادماه سال 93 در امارات و دومین آن 16 آبان سال 1394 در دانشگاه آیدین تركیه برگزار شد و به همین ترتیب سومین و چهارمین آن نیز در كشورهای مالزی و امارات برگزار شده است و امروز شاهد برگزاری پنجمین دوره این كنفرانس در شیراز هستیم.

دریافت 417 مقاله به دبیرخانه كنفرانس

وی، محوریت این همایش را فلسفه اسلامی و علوم انسانی و اسلامی دانست و گفت: قریب 417 مقاله به دبیرخانه این كنفرانس ارسال شد كه 183 مقاله خوب علمی آن پذیرفته شد و رتبه یك این مقالات از تهران، رتبه دو از تبریز و رتبه سه از استان فارس بود.

مشكانی با یادآوری اینكه فراخوان این جشنواره 3 ماه قبل اعلام شده است، گفت: بحمد الهی دستگاه‌های مختلفی نظیر اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس، دانشگاه دارالحكمه كانادا، مؤسسه علمی علامه خویی و دانشگاه آزاد اسلامی همكاری خوبی در این زمینه با ما داشته‌اند.

اشاره به سخنرانان كنفرانس

بنا بر این گزارش، در این همایش علاوه بر سخنرانی جمالی دبیر علمی همایش و زمانی دبیر اجرایی همایش در مراسم افتتاحیه، حجت‌الاسلام مهرابی مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، عباسعلی الهیاری رئیس سازمان نظام روان‌شناسی كشور، عباس سید رشید از پاكستان، رضا ابوالفضلی نماینده مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحكمه كانادا در ایران، ادگاردو رویین از آرژانتین، جواد بصیری، خانم بریحی، حاجی‌زاده، حجت‌الاسلام شیرازی، قلندری، حیدری، مرتضی مرتضوی، مجتبی اشرافی و محمدرضا مشكانی رئیس این همایش به سخنرانی و ارائه مقالات خود پرداخته و خواهند پرداخت.

اسامی اعضای هیئت علمی كنفرانس

اعضای هیئت علمی این همایش نیز شامل امیری دبیر علمی، علی‌ شمس‌الدینی، آنیل كومار، محمدرضا مشكانی رئیس همایش، امیرمسعود رحمانی، سیدمرتضی مقیمی، مجتبی رضوانی، اسدالله دیوسالار، سیداحسا رضوی، علیرضا زمانی دبیر اجرایی همایش، اسماعیل گرائیلی، رقیه نوری‌پور، هاشم اندیشه، میثم موسی‌زاده، ناصر نصیری و فاطمه نصرالهی اعلام شده‌اند.

همچنین برگزار كنندگان و حامیان این همایش اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، دانشگاه امام حسین(ع)، مؤسسه پندار همایش پارس، آكادمی علوم گرجستان و مؤسسه آموزش عالی علامه خویی هستند.

captcha