نماد و نمود، رویکرد جامعه‌گرایی به جای فردگرایی در انتخابات است
کد خبر: 3582417
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
افشانی:

نماد و نمود، رویکرد جامعه‌گرایی به جای فردگرایی در انتخابات است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار فارس اعتقاد دارد كه نماد و نمود رویکرد جامعه‌گرایی به جای فردگرایی در انتخابات است و در عصر امروزی مدیریت متمرکز دولتی به معنای عام آن قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدمحمد علی افشانی، استاندار فارس امروز، 19 اسفندماه در جمع فرمانداران و بخشداران فارس در شیراز ضمن برشمردن دستاوردهای دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیتش موفق به كنترل تورم شد و بازار ارز را ثبات بخشید و به طور كلی بر فضای اقتصادی و اجتماعی كشور آرامشی را حاكم كرد كه لازمه توسعه و پیشرفت و ارتباطات بین‌المللی است.

وی موفقیت دولت در برجام را یادآور شد و گفت: امروز آمریکا در صحنه بین‌الملل تنهاست و حتی اگر بخواهد مانعی بر سر راه این توافق ایجاد کند، هیچ کشوری با او همراهی نخواهد کرد.

افشانی ضمن ابراز گلایه از برخی از انتقادات نسبت به دستاوردهای دولت گفت: متأسفانه به رغم موفقیت‌های کم نظیر دولت عده‌ای بدون توجه به اینکه دولت در چه شرایطی اداره امور را در دست گرفت و اینکه اگر روند گذشته ادامه می‌یافت امروز کشور چه سرنوشتی داشت، خدمات و اقدامات دولت را زیر سئوال می‌برند.

استاندار فارس از فرمانداران و بخشداران خواست تا تمام اقدامات دولت را بدون واهمه برای مردم تبیین كنند و گفت: مدیری که از بیان اقدامات انجام شده هراس داشته باشد و نتواند از عملکرد زیرمجموعه خود دفاع کند و در مقابل هجمه‌ها و تخریب‌هایی که علیه دولت می‌شود، سکوت کند نباید به صندلی مدیریت تکیه زند.

وی در ادامه مهم‌ترین بیماری را بی‌اعتنایی به حاکمیت قانون دانست و گفت: همچنین ناکارآمدی و فساد از مهم‌ترین موانع پیش رو توسعه هستند.

افشانی با بیان اینكه جوامع بشری به دلیل هزینه‌های سنگینی که پرداخت کردند در نهایت به این نتیجه رسیدند که خواهان امنیت و آزادی باشند و عدالت حاکم شود، گفت: کسی که نمی‌تواند از حق مردم دفاع کند حتی اگر به قیمت جانش تمام شود باید فارس را بگذارد و برود.
استاندار فارس، نماد و نمود رویکرد جامعه‌گرایی به جای فردگرایی را در انتخابات دانست و ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که مدیریت دولتی متمرکز در جامعه دیگر تمام شده و همان‌طور که پدرسالاری دیگر در جامعه پذیرفته نمی‌شود مدیریت متمرکز دولتی به معنای عام آن نیز قابل پذیرش نیست.
وی با تصریح اینكه مانع انتقال مدیریت دولتی به جامعه، ناسیونالیسم ملی و تعصب دینی توام با جهل(مانند داعش) است که امروز می‌بینیم و اینها کسانی هستند که اجازه نمی‌دهند که مدیریت دولتی به جامعه منتقل شود، گفت: لازمه انتقال این مدیریت به جامعه، آزادی و قدرت انتخاب است و این زمانی محقق می‌شود که نهادهای اجتماعی و خصوصاً احزاب در جامعه قدرت بگیرند.
افشانی همچنین بر این نكته تأكید كرد كه تا زمانی که احزاب و نهادهای اجتماعی قدرتمند شکل نگیرد صحبت از توسعه، سرابی بیش نیست، خطاب به فرمانداران و بخشداران گفت: در انتخابات پیش‌رو باید از حق مردم دفاع کنید، دفاع از حق مردم وظیفه شماست، هم از کسی که می‌خواهد انتخاب شود و هم کسی که می‌خواهد انتخاب کند. این مهم‌ترین وظیفه شما در انتخابات آتی است.
استاندار فارس افزود: به هیچ وجه به دنبال این نباشید که چه کسی از چه طیف و جناحی انتخاب می‌شود، به دنبال این باشید که همان که مردم انتخاب می کنند برنده نهایی انتخابات شود ضمن اینكه مبنای رد تا تایید صلاحیت اشخاص هم باید فقط قانون باشد، باید بر قانون اشراف بیشتر پیدا کنید تا بتوانید از حق مردم دفاع کنید.
افشانی، افزایش مشارکت مردم را یک ضرورت دانست و گفت: مهم‌ترین پشتوانه نظام در عرصه ملی و بین‌المللی میزان مشارکت مردم است، به هر میزان که این مشارکت بیشتر باشد دیپلمات‌های ما قدرت چانه‌زنی بیشتری خواهند داشت.
استاندار فارس در پایان بر لزوم آمادگی تمام شهرستان‌ها برای استقبال از میهمانان نوروزی نیز تأکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد با توجه به تداوم سرما در شهرهای شمالی کشور امسال شاهد حضور تعداد بیشتری از مسافران در استان فارس و شهر شیراز باشیم و به همین دلیل باید تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای استقبال و پذیرایی مناسب از این مسافران به کار گرفته شود.

captcha