27 حكم تولیت موقوفات در فارس صادر شد
کد خبر: 3581754
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

27 حكم تولیت موقوفات در فارس صادر شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه فارس از صدور 27 حكم تولیت موقوفات این استان در 5 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، نشست هم‌اندیشی متولیان موقوفات فارس امروز، 17 اسفندماه با حضور رئیس اداره تحقیق موقوفات و متولیان موقوفات برگزار شد که در این نشست در خصوص سامانه‌ای شدن موقوفات بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام حسن محبی، رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه فارس در این نشست گفت: در شش ماه گذشته سال جاری 40 جلسه در جهت رفع اختلاف و تعامل با متولیان برگزار شد که در جهت رفع اختلاف‌ها بسیار کوشش شده است.

وی اضافه کرد: در پنج ماه گذشته سال جاری با جمع‌آوری اطلاعات متولیان بیش از 27 مورد حکم تولیت با نظارت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس صادر شده است که با بررسی اسناد و مدارک مطابق سند وقف‌نامه به‌طور شرعی و قانونی جایگزین خود واقف شدند.

محبی اظهار كرد: از ابتدای سال آینده متولیانی که تقاضای صدور حکم تولیت دارند می‌توانند با مراجعه به اداره مالی و تحقیق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه نسبت تقاضای حکم تولیت اقدام كنند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در این نشست بر اهمیت و اجرای نیات امینانه واقفین و ایجاد تعامل و ارتباط سازنده با واقفین تأکید كرد و گفت: متولیان موقوفات وظیفه بسیار بزرگی در قبال موقوفات دارند که با تعامل و تیزبینی اجرای نیات امینانه واقفین را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل سازمان کلیه موقوفات سامانه‌ای شده‌اند، افزود: راه‌اندازی این سامانه امکان رصد موجودی موقوفات و بقاع متبرکه در بخش‌های مختلف را در هر لحظه و هرمکان فراهم کرده است که با استفاده از این سامانه امکان اطلاع و رصد از تمام موقوفات و بقاع متبرکه سراسر کشور فراهم می‌شود.

captcha